Grupurile de Facebook vor putea avea și secțiune de cumpărături

Autor: Aurelian Mihai 15.11.2021
Grupurile de Facebook vor putea avea și secțiune de cumpărături

Facebook oferă creatorilor noi opțiuni pentru promovarea și vânzarea de produse în cadrul grupurilor de Facebook.

Opțiunea Shops in Groups permite creatorilor să deschidă propriul magazin online, chiar în pagina grupului de Facebook pe care îl administrează. Tot aceștia decid și unde vor merge câștigurile obținute, deși, Facebook încurajează folosirea acestei opțiuni și pentru scopuri caritabile, cum ar fi strângerile de fonduri. Totodată, Facebook precizează că multe dintre grupuri sunt administrate de voluntari, secțiunea de cumpărături permițând pentru aceștia remunerarea muncii depuse.

”Banii merg la administratorul grupului și ei pot decide cum doresc să-i folosească”, a declarat Yulie Kwon Kim, vicepreședintele diviziei Product Management din cadrul Meta. „Acesta este o modalitate excelentă pentru oameni de a susține și de a menține grupul.”

Facebook

Facebook a mai spus că utilizatorii solicită adesea recomandări de produse în grupuri, așa că acum, dacă un utilizator menționează un produs care este listat într-un magazin Facebook, îl poate eticheta și încorpora în comentariul său. Recomandările de produse promovate și vândute pe grupuri vor apărea apoi în fluxurile de știri ale utilizatorilor.

Facebook oferă de mulți ani opțiunea Live Shopping, dar pe măsură ce parteneriatele dintre mărci și creatori devin tot mai comune, aplicația a început să testeze o funcție care ar face aceste colaborări să pară mai fluide. Acum, în loc ca un influencer să direcționeze fanii către o altă pagină pe care este listat produsul respectiv, sau invers, creatorii și mărcile pot transmite fluxuri încrucișate pe ambele pagini.

Facebook și-a anunțat planurile pentru introducerea unor noi opțiuni de monetizare a Grupurilor – inclusiv magazine, strângeri de fonduri și abonamente cu ocazia Facebook Communities Summit, găzduit la începutul acestei luni.

Facebook

În acest moment, fluxul principal de venituri al Meta provine din publicitate, dar extinderea companiei pe segmentul cumpărături ar putea oferi o sursă suplimentară de venit. Totuși, CEO-ul Mark Zuckerberg a anunțat în această vară că, deși Meta va lansa mai multe instrumente noi pentru creatori și comerț, veniturile generate cu acestea vor rămâne netaxate până cel puțin anul 2023. Totodată, Zuckerberg precizează că atunci când va fi impus un comision pe veniturile realizate, acesta va fi sub cota de 30% cerută de rivalul Apple.

Tags: