ICEEFEST 2016. Carl Jordan, The Newsroom: Programele de adblocking cresc în popularitate deoarece organziaţiile media se concentrează pe produs şi nu pe utilizator

Autor: Adrian Popa 13.06.2016
Programele de adblocking cresc în popularitate. Principalul motiv pentru care se întâmplă acest lucru este acela că publisherii nu le acordă atenţie utilizatorilor şi călătoriei pe care o fac aceştia pe web. Google şi Facebook fac acest lucru foarte bine şi de aceea nu este un accident faptul că reuşesc să comercializeze foarte bine audienţa pe care o au, a declarat, Carl Jordan, Country Director în Africa de Sud pentru compania The Newsroom, car le oferă publisherilor servicii de monetizare a conţinutului. 
 
În interviul acordat Go4it.ro în cadrul Iceefest 2016, Jordan vorbeşte despre cât de relevante mai sunt paywall-urile în 2016, conţinutul video în care se investeşte tot mai mult şi publicitatea nativă. 
 
 
Puteţi urmări interviul complet în material video ataşat. Pentru cei care nu vorbesc limba engleză, am pregătit mai jos versiunea text a interviului:
 
Go4it: Poţi să ne spui câteva lucruri despre tehnologia The Newsroom?
 
Carl Jordan: Tehnologia The Newsroom este o platformă pentru jurnalism. Majoritatea tehnologiilor disponibile din piaţă se concentrează pe partea de reclame. Platforma noastră se concentrează pe călătoria editorială şi pe călătoria făcută de consumatorul şi le permite publisherilor să aibă mai mult control asupra conţinutului afişat, să decidă cum administrează acel conţinut furnizat utilizatorilor şi cum comercializează acea audienţă. 
 
Go4it. Este o perioadă dificilă pentru organizaţiile media, deoarece programele de adblocking cresc în popularitate. Ce pot face pentru a depăşi această problemă? 
 
Carl Jordan: Principalul motiv pentru care se întâmplă acest lucru este acela că publisherii nu le acordă atenţie utilizatorilor şi călătoriei pe care o fac aceştia. Google şi Facebook fac acest lucru foarte bine şi de aceea nu este un accident faptul că reuşesc să comercializeze foarte bine audienţa pe care o au. Publisherii trebuie să se întoarcă la lucrurile de bază şi să se gândească la utilizatori, la ce ar face ei ca utilizatori şi ce ar dori să experimenteze pe web. Acest lucru se aplică atât în ceea ce priveşte conţinutul cu care utilizatorii interacţionează, dar şi în ceea ce priveşte tipul de publicitate pe care aceştia îl primesc. 
 
Go4it: Toată lumea investeşte mult în conţinut video în aceste zile. Poate fi video un „El Dorado” pentru publisherii online?
 
Carl Jordan: Noi (n.r. – la The Nwesroom) avem o vedere puţin diferită în ceea ce priveşte acest subiect. Întrebarea pe care o pui este una foarte bună. Publisherii caută următorul lucru important. Dar, indiferent care este acesta, şi aici mă repet, ei ar trebui să se concentreze în primul rând pe utilizator. În cazul în care călătoria făcutp de utilizator este cea corectă, atunci produsele se vor potrivi de la sine în peisaj, indiferent dacă este vorba de publicitate display, video sau nativă. Ideea este că experienţa de care utilizatorul are parte trebuie personalizată, iar în spatele acesteia să fie conţinut şi publicitate de interes pentru el. Astfel, întotdeauna utilizatorii vor interacţiona cu acest conţinut. Să te concentrezi pe produs şi nu pe utilizator este greşit. 
 
Go4it: Aveţi clienţi în România pentru The Nwesroom?
 
Carl Jordan: Da, unul dintre publisherii noştri de top este Conde Nast. Lucrăm de asemenea cu agenţii de top şi branduri din România. Ei folosesc produsul pentru a-şi promova conţinutul, în special în spaţiul nativ. Acolo publicitatea este mai eficientă, deoarece este mai mult o experienţă de conţinut pentru utilizator. Asta nu înseamnă însă, că publicitatea display sau cea video nu sunt eficiente. Doar că în spatele acestora trebuie să existe o inteligenţă. Vorbim despre inteligenţă, vorbim despre date, şi trebuie să înţelegem faptul că Tom este diferit de Carl, iar Carl este diferit de Sara. Dacă este să mergem pe New York Times, vom avea parte de aceeaşi experienţă, chiar dacă sunt oameni diferiţi. 
 
Go4it: Dar trebuie să găseşti un mix, deoarece publicitatea nativă nu este chiar jurnalism.
 
Carl Jordan: Da, trebuie. Totuşi, dacă inteligenţa din spate este cea potrivită, funcţionează foarte, foarte bine. În orice cercetare realizată de un terţ, ComScore ş.a., se vede că în ceea ce priveşte nivelul de engagement, bounce rate-ul, publicitatea nativă performează mai bine, deoarece este o experienţă mai imersivă. Atâta vreme cât marchezi conţinutul ca fiind publicitate şi transparenţa este acolo, atunci totul este bine. Utilizatorii nu sunt proşti. Ei ştiu că internetul este în mod primar o experienţă gratuită şi înţeleg că banii trebuie să vină de undeva. Ei înţeleg, de asemenea, că nu este ieftin să produci conţinut. Majoritatea consumatorilor nu au o problemă cu reclama în general, ci cu anumite tipuri de reclamă. Trebuie să ne gândim şi noi cei din industrie, jurbalişti şi agenţii, ce vrem ca utilizatori şi cum vrem acel lucru. Nu ne ducem la locul de muncă şi brusc dorim altceva. Suntem în continuare consumatori, aşa că prin tot ceea ce facem, fie că suntem publisheri, o agenţie sau un brand care produce conţinut, trebuie să ne gândim la utilizator. 
 
Go4it: Poţi să ne spui câteva lucruri despre paywall-uri? Mai sunt ele relevante în 2016?
 
Carl Jordan: Cred că paywall-urile sunt prima versiune de adblocking. Paywall-ul este mai degrabă un model puţin cam demodat. Dar pentru publisherii care au conţinut foarte specializat, pe care nu îl găseşti uşor în altă parte, precum The Economist sau Financial Times, funcţionează. Nu poţi găsi acest conţinut peste tot, este rar, valoros. Când consumatorii găsesc aşa ceva sunt dispuşi să plătească. Dar pentru organizaţiile media generice, unde conţinutul publicat este disponibil la scară mai largă, nu merge. Dacă utilizatorii nu găsesc ceea ce doresc la punctul A merg la punctul B, iar apoi la punctul C. Lumea în care trăim este într-un sens foarte generică, chiar dacă suntem diferiţi. De aceea publisherii trebuie să se gândească cu grijă care este propunerea lor şi dacă chiar sunt în poziţia care să le permită să folosească un paywall. În 8 din 10 cazuri răspunsul este „Nu”, paywall-ul nu funcţionează.