Confruntat cu un declin generalizat al veniturilor generate de platformele administrate, Meta recurge la măsuri tot mai disperate pentru creșterea veniturilor, compania anunțând partenerilor de publicitate noi opțiuni de promovare pe Instagram.
Astfel, după reclame intercalate cu postările din feed-ul principal și pe Instagram Stories, Meta introduce reclame și în lista de rezultate la căutări, astfel „livrând” clienților de publicitate utilizatorii care caută după cuvintele-cheie specificate. Spre exemplu, dacă inițiezi o căutare după produse de machiaj, vei vedea mai întâi postările sponsorizate pe subiectul respectiv și abia apoi paginile vedetelor de Instagram la care vrei, de fapt, să ajungi.
Chiar cu riscul de a grăbi exodul utilizatorilor tot mai nemulțumiți de experiența avută pe Instagram, Meta încearcă astfel să-și acopere pierderile uriașe generate prin investiții neinspirate, precum obsesia CEO-ului Mark Zuckerberk pentru dezvoltarea unui Metavers VR care să mute interacțiunea socială complet în spațiul virtual, controlat și monetizat de compania cu același nume.
Suplimentar, Instagram va colabora cu anumite mărci pentru a testa un format care le-ar oferi companiilor puterea de a vă reaminti sau de a vă notifica evenimentele sau lansările viitoare. Când bifați participarea la un eveniment promovat, veți primi notificări de la Instagram cu o zi înainte, cu 15 minute înainte și când începe evenimentul. Aceste memento-uri vor apărea ca orice altă notificare Instagram și vor apărea inclusiv în meniul Lockscreen al telefonului.
Între timp, Instagram Reels a afișează deja reclame de până la 30 secunde, intercalate cu filmulețele oricum nu foarte lungi postate de vedetele pe care le urmărești. Separat, Meta a introdus Reel Ads on Facebook, un nou format de reclame scurte pentru secțiunea Facebook Reels. Denumite ”post-loop” ads, acestea sunt clipuri de 4-10 secunde afișate cu opțiune Skip, urmate de reclame video mai lungi afișate după ce clipul vizionat pe Facebook Reels a ajuns la final. La încheierea reclamei, Reel-ul aflat în prim plan va continua redarea în modul loop. Strategia aleasă de Meta pornește de la ideea că multe dintre clipurile scurte distribuite pe Reels sunt concepute pentru a fi urmărite în modul loop, teoretic, permițând folosirea a două tipuri de reclame. Dar în practică, utilizatorii astfel agasați ar putea alege să renunțe la vizionarea în loop, sărind direct la următorul clip pentru a „fenta” afișarea reclamei. Repetând de prea multe ori această experiență, utilizatorii frustrați ar putea decide pur și simplu să renunțe, căutând alte modalități pentru petrecerea timpului liber.