Internetul în 2012 – cifrele anului care a trecut

Autor: Daniel Ion 19.01.2013
Internetul în 2012 - cifrele anului care a trecut

Trăim timpuri în care lumea civilizată depinde din ce în ce mai mult Internet. Am ajuns să plătim facturi, să luăm interviuri, să interacţionăm, să gătim, să ne jucăm, să învăţăm şi să ne relaxăm cu ajutorul Internetului. Când îţi faci un nou abonament de telefonie mobilă, primeşti din start o cantitate de trafic pe Internet. Cablul TV vine şi el la pachet cu aşa ceva. În 2012, utilizarea Internetului a crescut, dar poate nu la fel de mult ca în alţi ani. Mai jos am făcut o listă cu cele mai importante cifre ce caracterizează Internetul în anul care a trecut.

Email

Se estimează că în 2012 emailul a fost folosit de 2,2 miliarde de oameni. În condiţiile în care populaţia planetei depăşeşte puţin cifra de 7 miliarde, sunt foarte mulţi cei care încă nu au acces la această foarte populară formă de comunicare. Cei 2,2 miliarde de oameni care folosesc emailul au 4,3 miliarde de adrese şi generează zilnic aproximativ 144 miliarde de mesaje. Din toată această cantitate, 68,8% sunt mesaje de tip spam. Ponderea lor a scăzut faţă de alţi ani, însă rămâne la un nivel mult prea mare.

Yahoo Mail a primit un nou design în 2012

Pagini web

În luna decembrie a anului trecut, numărul paginilor web a ajuns la 634 milioane. Doar 51 milioane de pagini web a fost create în 2012. O pagină web medie a devenit cu 35% mai mare în 2012, dar se încarcă cu 4% mai lent. Numărul site-urilor bazate pe platforma WordPress a ajuns la aproape 60 milioane, iar 48 din cele mai vizitate 100 de bloguri o folosesc.

Utilizatorii Internetului

Numărul utilizatorilor de Internet a ajuns în 2012 la 2,4 miliarde. Această cifră este puţin mai mare decât cea pe care am asociat-o utilizării emailului, însă rămâne mică în comparaţie cu populaţia totală a Pământului. În funcţie de regiuni, cei mai mulţi utilizatori se găsesc în Asia – 1,1 miliarde. În Europa sunt 519 milioane, îns America de Nord 274 milioane, în Africa 167 milioane, iar în Estul Mijlociu sunt 90 milioane.

Ţara cu cei mai mulţi utilizatori de Internet este, evident, China. Acolo 565 milioane de locuitori folosesc Internetul, rata de penetrare fiind de 42,1%. Cea mai mare rată de penetrare se înregistrează în America de Nord, ea fiind de 78,6%. Europa se laudă cu 63,2%, pe când Asia are o rată de 27,5%. Africa stă cel mai prost în acest top, cu o rată de penetrare de 15,6%

Browser-e web

În luna decembrie a anului trecut, Internet Explorer, cu toate versiunile sale, avea 39% din preferinţele utilizatorilor de Internet. Pe locul doi se afla Chrome cu 28%, urmat de Firefox cu 25%. Safari este folosit de 6% din internauţi, iar Opera a ajuns la 1%. Alte browsere contabilizează 2% din preferinţele utilizatorilor. Şi pentru că tot suntem aici, vreţi să ştiţi câte căutări a înregistrat Google în 2012? Vă spune noi oricum: 1,2 trilioane.

Ponderea browser-elor web folosite pentru navigare pe Internet

Internetul mobil

Numărul de smartphone-uri active a fost de 1,3 miliarde la sfârşitul lui 2012. Numărul de abonamente şi cartele la nivel global a fost estimat la 6,7 milarde, în ciuda faptului că numărul de terminale mobile a fost de doar 5,3 miliarde. Streaming-ul video a reprezentat 59% din traficul pe Internet realizat cu ajutorul telefonului mobil. Consumul mediu lunar al unui utilizator de smartphone a fost de 500 MB de date. Viteza medie cu care datele au fost livrate, fie pe smartphone, fie pe telefon obişnuit, s-a situat la 504 Kbps. În cazul smartphone-urilor, viteza medie de transfer a fost de 1,8 Mbps.

Conţinut video

Acesta reprezintă în general o foarte mare parte din traficul de date pe Internet. YouTube a avut în 2012 aproape 150 milioane de vizitatori unici. Primul clip video cu 1 miliard de vizualizări a fost înregistrat în 2012. Este vorba despre videoclipul Gangnam Style al artistului coreean PSY. El a atins această performanţă în cinci luni şi la începutul lui 2013 a depăşit 1,2 miliarde de vizualizări. Săritura lui Felix Baumgartner a fost urmărită de 8 milioane de utilizatori simultan, un record pentru YouTube.

Clipul cel mai vizionat pe YouTube

Cifrele de mai sus sunt impresionante şi ne dau posibilitatea să ne facem o imagine de ansamblu a ceea ce înseamnă Internetul în ziua de astăzi. Dezvoltarea sa nu ar trebui să fie la fel de rapidă în 2013, un alt an de criză economică, dar va fi susţinută printre altele de popularizarea smartphone-urilor.