Microsoft pregăteşte WorldWide Telescope – cea mai mare hartă a universului

01.04.2013
Microsoft pregăteşte WorldWide Telescope - cea  mai mare hartă a universului

În curând, pasionaţii de astronomie vor avea la dispoziţie cea mai mare hartă a universului de până acum, alcătuită dintr-o colecţie impresionantă de fotografii şi informaţii strânse de telescoape din lumea întreagă, printre care şi celebrul Hubble Space Telescope, aflat pe orbita pământului din anul 1990 şi până în prezent.

Microsoft pregăteşte WorldWide Telescope

Prin WorldWide Telescope, Microsoft încearcă să ofere vizitatorilor o perspectivă 3D asupra universului, pe care îl pot explora prin călătorii virtuale către orice planetă, stea sau galaxie descoperită până acum de observatoarele astronomice. Harta este concepută astfel încât întreg universul să poată fi observat într-o singură imagine, conţinând un model 3D cu toate galaxiile descoperite până acum, dispuse în spaţiu potrivit locaţiei relative observată de pe planeta noastră.

WorldWide Telescope este însă mai mult decât o unealtă de explorare pentru pasionaţi de astronomie, oferind elevilor şi studenţilor o modalitate foarte atractivă de a studia astronomia. Pentru a înlesni şi mai mult rolul de unealtă educaţională, Microsoft optimizează interfaţa WorldWide Telescope pentru a funcţiona eficient cu ecrane touch, uşurând navigarea în mediul 3D şi găsirea datelor dorite. Alături de PC-uri desktop, lista dispozitivelor suportate va cuprinde şi dispozitive mobile, cum ar fi tablete şi telefoane cu Windows 8.

Microsoft a pus la dispoziţia publicului un set de unelte pentru alcătuirea de lecţii şi tururi virtuale cu scop educativ, accesibile din interfaţa WorldWide Telescope. Lecţiile pot consta într-un simplu zbor virtual către planetele din sistemul solar, dar pot avansa până la analize complicate de fotografii şi explorarea celor mai îndepărtate obiecte din spaţiu.

În afara de imagini clasice obţinute în spectrul vizibil, utilizatorii vor putea viziona anumite porţiuni din hărţile WorldWide Telescope folosind spectrul infraroşu şi raze X, scoţând la iveală detalii ascunse cum ar fi stele aflate în interiorul norilor de praf, găuri negre şi alte fenomene exotice.