Netflix ar putea introduce un abonament mai ieftin, dar cu un mare dezavantaj

09.03.2022
Netflix ar putea introduce un abonament mai ieftin, dar cu un mare dezavantaj

După ce a testat și un un „abonament” complet gratuit, dar cu acces limitat la conținutul de pe platformă, Netflix ar putea introduce și un abonament mai ieftin care nu limitează accesul, dar implică un alt compromis important.

Netflix a testat pe piața din Kenya un abonament complet gratuit, care oferă acces la o parte din conținutul disponibil pe versiunea premium a serviciului. Oferta funcționa mai degrabă ca un pachet demo, contul gratuit oferind accesul doar la câteva producții originale Netflix, special selecționate pentru a tenta și convinge utilizatorii să treacă la abonamentul plătit.

De data aceasta, se pare că soluția este pregătită ca o variantă de compromis pentru cei care au pus deja ochii pe unul dintre abonamentele Netflix, dar nu ar dori să plătească prețul întreg. Oferta este acceptarea de pauze publicitare, introduse între episoadele serialelor favorite. Deocamdată, nu este clar dacă pauzele publicitare vor întrerupe și producțiile de cinema cu durată mai mare și nici cât anume din prețul abonamentului va fi acoperit cu finanțarea prin reclame.

Posibilitatea introducerii unui plan tarifar subvenționat prin reclame a fost discutată de CFO-ul Netflix, Spencer Neumann, într-o conferință cu investitorii ținută pe data de 8 martie. Totuși, deși acesta admite că Netflix nu este împotriva reclamelor, momentan o astfel de soluție nu face parte din planurile companiei pentru viitorul apropiat: „Nu este ca și cum am avea religie împotriva publicității, să fim clari. Dar asta nu este ceva care este în planurile noastre acum… Avem un model de abonament scalabil foarte frumos și, din nou, nu spune niciodată niciodată, dar nu este în planul nostru.”

Schimbarea de atitudine vine după ce CEO-ul companiei, Reed Hastings, a negat ferm această posibilitate, la începutul anului 2020. Între timp, concurența a pus deja în aplicare această strategie, Disney+ confirmând recent introducerea unui abonament subvenționat, compensat prin afișarea de reclame. Totodată, rivalii HBO Max și Hulu oferă opțiuni similare de abonament.

Tags:
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult