Networked Media, spre 100 de miliarde de euro in 2011

Autor: Adrian Pop 30.12.2007
Networked Media, spre 100 de miliarde de euro in 2011

Noul concept de Networked Media suna oarecum pretentios, dar poate fi usor explicat: in esenta este vorba de crearea unei piete comune pentru industriile de media si telecom. Media pune la dispozitie continutul (muzica, filme, text, jocuri, radio), continut care actualmente poate fi usor digitalizat.

De cealalta parte, companiile telecom vin cu infrastructura si solutiile tehnologice pentru ca acest continut sa ajunga la consumator. ën Romania, platforma Networked Media se afla deocamdata departe de potential, mai mult in stadiul de experiment si tocmai de aceea Ericsson, unul dintre cei mai mari producatorI mondiali de echipamente de retea, a reunit la Bucuresti reprezentanti ai producatorilor de continut – in primul rand, oameni de televiziune, dar si bloggeri -, ai industriei de telecomunicatii, ai celei de advertising plus analisti media si i-a invitat sa discute despre viitor.

Nu au fost discutii sterile, ci cu rost, din simplul motiv ca Networked Media se contureaza ca solutie sigura de adaptare a celor trei industrii – media, telecom si advertising – la extraordinarele schimbari pe care le aduce viitorul digital. Dincolo de discutii teoretice, este vorba de business: conform Analytics Research, intre 2007 si 2011 dezvoltarea pietei Networked Media se asteapta sa fie de 10 ori mai mare decat a media traditionale – 35% versus 3,5 %.

In 2011, veniturile Networked Media se asteapta sa reprezinte 11% din totalul veniturilor totale din media si sa valoreze mai mult de 100 de miliarde de euro, fata de 30 de miliarde de euro in 2006. Veniturile vor fi obtinute din abonamente, advertising, cat si din TV, video, muzica , jocuri, print si radio, disponibile atat prin retelele de telefonie fixa, cat si mobila. Implicarea Ericsson in Networked Media se explica si prin investitiile pe care le face compania in IPTV, mobile TV si muzica.

"Succesul acestui nou tip de piata – Networked Media – va face ca productia, consumul si schimbul de continut digital sa fie posibil oriunde si oricand, prin modalitati din ce in ce mai simple. Aproximativ tot ce inseamna continut va fi disponibil in format digital si transmis prin intermediul retelelor – cu alte cuvinte prin intermediul ‘Networked Media’." Maurizio de Dominicis, country manager Romania si Moldova al Ericsson