Oculus VR, cumpărat de Facebook pentru suma de 2 miliarde dolari

Autor: Aurelian Mihai 26.03.2014
Oculus VR, cumpărat de Facebook pentru suma de 2 miliarde dolari

Recunoscând potenţialul de creştere prezentat de nişa ochelarilor pentru realitate virtuală, Facebook a achiziţionat Oculus VR pentru suma de 2 miliarde dolari, întrând astfel în competiţie directă cu Google, Microsoft şi Sony, care tocmai a prezentat un accesoriu VR pentru consola PlayStation 4.

Privită fără prea mare entuziasm de fanii produselor Oculus VR, neîncrezători în promisiunea gigantului Facebook de a păstra direcţia urmată până acum de fondatorii companiei, achiziţionarea portofoliului de tehnologii Oculus VR deschide calea pentru construirea unei întregi platforme de realitate virtuală, disponibilă miliardelor de utilizatori Facebook dornici să experimenteze o modalitate nouă de a comunica.

Oculus VR, cumpărat de Facebook pentru suma de 2 miliarde dolari

La prima impresie pare ciudat că Oculus VR, o companie specializată în tehnologii pentru realitate virtuală cu aplicaţii mai ales în domeniul jocurilor 3D, se aliază cu deţinătorii cele mai mari reţele de socializare din lume. Însă Facebook şi Oculus VR împart aceeaşi motivaţie pentru inovaţie şi gândire non-conformistă, ce încurajează investiţiile în tehnologii cu potenţial pentru viitor. Privind starea actuală a reţelei Facebook, ai cărei utilizatori sunt tot mai plictisiţi şi nu mai răspund cu entuziasm la micile imbunătăţiri aduse periodic reţelei de socializare, adoptarea unor tehnologii cu potenţial de a revoluţiona modul în care comunicăm şi interacţionăm cu alte persoane ar putea fi exact reţeta ce va menţine Facebook în topul preferinţelor de-a lungul anilor ce vor urma.

Potrivit CEO-ului Mark Zuckerberg, în următorii 10 ani sistemele de realitate virtuală vor deveni o prezenţă comună. Echipamentele disponibile la preţuri accesibile vor transforma modul în care interacţionăm cu alte persoane în mediul online, în timp ce experienţa în jocuri va deveni una cu adevărat next-gen. Pentru început Zuckerberg a vorbit despre potenţialul noii platforme pentru comunicaţii virtuale şi achiziţionarea de bunuri virtuale, iar în cele din urmă servirea de mesaje publicitare prin intermediul ochelarilor VR. Cu siguranţă, parteneriatul dintre Facebook şi Oculus VR creşte considerabil şansele de materializare a acestor promisiuni, problema finanţării pe termen lung fiind deja ca şi rezolvată.