Parlamentul European votează interzicerea anumitor categorii de reclame personalizate

24.01.2022
Parlamentul European votează interzicerea anumitor categorii de reclame personalizate

Utilizată la scară largă de mari companii tehnologice, precum Meta, Google și Amazon, colectarea de informații sensibile și exploatarea acestora pentru a servi utilizatorilor reclame personalizate este pe cale să fie interzisă de Parlamentul European.

Noile interdicții prevăzute în proiectul de lege aprobat cu 530 voturi pentru, 78 împotrivă și 80 de abțineri vizează interzicerea folosirii de informații sensibile precum rasă, orientarea sexuală și religie în scop publicitar. Totodată, furnizorii de servicii vor fi obligați să permită în mod facil utilizatorilor europeni să dezactiveze (opt-out) colectarea de informații sensibile.

O altă victorie pentru interesele cetățenilor europeni este obligația introdusă pentru administratorii de platforme online privind adresarea cât mai promptă a conținutului ilegal (ex. incitare la ură) și produse interzise (bunuri contrafăcute, stupefiante), companiile care încalcă aceste reguli riscând amenzi usturătoare, de până la 6% din cuantumul veniturilor realizare la nivel global.

Prevederile adăugate la pachetul de legi Digital Services Act includ și o cerință discutată luna trecută în Parlamentul European, vizând interzicerea completă a reclamelor personalizate care vizează persoane din rândul minorilor.

O altă practică pe cale să fie interzisă este folosirea așa numitelor ”dark patterns” pentru a păcăli utilizatorii să accepte colectarea de informații. Simplă dar surprinzător de eficientă, metoda presupune afișarea butonului dezirabil pentru interesele utilizatorului într-un mod cât mai puțin vizibil (ex. negru pe fundal gri) și prezentarea cât atractivă a butonului pentru acceptarea colectării de informații.

Potrivit Bloomberg, Digital Services Act va intra pentru negociere în Consiliul European din data de 31 ianuarie, rămânând alte obstacole de trecut până la punerea efectivă în aplicare.

Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult