Profilul utilizatorului român de smartphone: Wi-Fi, Samsung, aplicaţii gratuite şi mesagerie

Profilul utilizatorului român de smartphone: Wi-Fi, Samsung, aplicaţii gratuite şi mesagerie

 

Breeze Mobile, compania de marketing mobil din cadrul grupului Leo Burnett, care a fost inaugurată acum o lună, a publicat astăzi un infografic  al profilului utilizatorului român de smartphone, interesant cu atât mai mult cu cât România nu este ţinta predilectă a marilor companii de analiză şi cercetare a pieţei în studiile detaliate.

Conform datelor centralizate de Breeze Mobile, vârsta medie a utilizatorilor de terminale inteligente din România este de 34 de ani, iar 46 de procente dintre ei au studii superioare.

Platforma software preferată a românilor este Android, cu 40 de procente, iar în vârful topului producătorilor se poziţionează compania Samsung, cu 34 de procente. România este încă una dintre ţările care preferă Nokia, aceasta clasându-se pe locul doi în topul preferinţelor cu 25 de procente, urmată fiind de Apple, HTC şi LG.

Se pare că românii nu sunt utilizatori sau cumpărători avizi de aplicaţii. Aceştia descarcă în medie 22 de aplicaţii şi utilizează în mod curent doar 4, însă doar 12 procente dintre acestea sunt reprezentate de aplicaţiile plătite. În topul preferinţelor se situează aplicaţiile de mesagerie şi email, urmate de cele pentru redarea audio, pentru reţele sociale şi de jocuri.

Operatorii locali de telefonie ar putea reflecta asupra ofertelor actuale de Internet deoarece doar 10 procente din traficul efectuat pe mobil se face prin reţelele de date, restul de 90 de procente fiind făcut prin puncte de acces wireless.

Mai multe date interesante, în imaginea de mai jos.