Reclame fullscreen în aplicaţii pentru Android de la Google

Reclame fullscreen în aplicaţii pentru Android de la Google

Întrucât reclamele de pe mobile nu aduc la fel de mulţi bani precum cele de pe desktop, Google plănuieşte să îşi mărească profiturile schimbând modul de afişare al acestora. Asemeni iniţiativei iAds lansată de Apple în urmă cu patru ani, noile reclame de pe Android vor beneficia de elemente multimedia care ocupă întregul ecran pentru a mări şansa de de interacţiune din partea utilizatorilor.

Aparent planul este să folosească atât clipuri video de diverse dimensiuni, cât şi mini-aplicaţii interactive. Acest gen de reclame nu este deloc nou, alte companii oferind astfel de soluţii de mai multă vreme în spaţiul mobil. Cum iniţiativa Apple a eşuat în mare parte, iar jucătorii de pe această piaţă sunt prea mici pentru a putea acapara un procent prea mare din piaţa de publicitate online pe mobile, Google este singura companie care ar putea avea succes acum în acest spaţiu.

Implementarea noilor reclame trebuie făcut însă într-un mod care să nu deranjeze utilizatorii. Google pare să condiţioneze utilizarea lor doar în momente obişnuite de „pauză”. Un exemplu interesant ar putea fi integrarea unui clip video de 15-20 secunde între două niveluri dintr-un joc de genul Angry Birds.

Interesant este faptul că Google a decis să folosească astfel de reclame chiar după ce Apple a decis să mai încerce odată cu reclamele pe mobil, iniţiativă confirmată în urmă cu câteva luni. Sperăm doar ca aceste practici să nu distrugă de tot ecosistemul de aplicaţii mobile, care este chiar şi acum plin de reclame de tip banner şi de micro-tranzacţii mai mult sau mai puţin justificate.