Return YouTube Dislike: o soluție temporară pentru a vedea numărul de reacții negative pe YouTube

03.12.2021
Return YouTube Dislike: o soluție temporară pentru a vedea numărul de reacții negative pe YouTube

YouTube a luat decizia de a ascunde complet numărul de dislike-uri pentru clipurile video de pe platformă, însă o echipă de dezvoltatori independenți dorește să păstreze această funcție. Astfel a apărut extensia de browser „Return YouTube Dislike”, care folosește API-urile YouTube pentru a accesa acel număr, care este momentan ascuns pe paginile clipurilor. Se pare însă că aceasta este doar o soluție temporară.

YouTube ar putea bloca în curând extensia Return YouTube Dislike

Return YouTube Dislike este o nouă extensie de browser, compatibilă cu Chrome (download), Edge, Firefox, Opera și Brave. Aceasta folosește API-ul public de la YouTube pentru a colecta aceste date și pentru a le afișa din nou pe paginile clipurilor. De altfel, numărul de dislike-uri afișat este mult mai precis decât era înainte. YouTube afișa doar o aproximare la cea mai apropiată valoare „rotundă”, pe când datele afișare de Return YouTube Dislike sunt mult mai clare.

Totuși, datele dezvăluite de acest API se actualizează doar o dată la 2-3 zile, deci nu vei putea vedea în timp real cât de multe dislike-uri primește un video. De asemenea, YouTube a anunțat că va aduce modificări la platformă pe 13 decembrie și că nu va mai permite folosirea acestui API. Astfel, vei putea să vezi doar pentru următoarea săptămână acest număr folosind extensia de browser.

Echipa din spatele extensiei spune însă că are în plan să colecteze toate datele legate de dislike-uri din prezent, pentru a păstra funcționalitatea extensiei și după 13 decembrie, cu datele care există. Apoi, aceștia spun că au și un plan pentru a putea colecta aceste date și după ce nu vor mai fi disponibile, însă nu este tocmai clar cum.

Motivul pentru care acești dezvoltatori încearcă să păstreze această funcție este pentru că raportul dintre numărul de like-uri și dislike-uri poate oferi o imagine mai clară asupra calității clipurilor chiar înainte să dai play, putând astfel să pierzi mai puțin timp în căutarea unui clip util.

sursa: Gizmodo