Un News Feed mai curat: Facebook va marca şi penaliza ştirile fictive şi concursurile frauduloase

21.01.2015
Un News Feed mai curat: Facebook va marca şi penaliza ştirile fictive şi concursurile frauduloase

La fel ca multe alte servicii online, Facebook nu este un produs bun sau rău prin însuşi natura lui, ci este exact aşa cum a reuşit utilizatorul să şi-l amenajeze. Un cont cu un număr mic de prieteni şi setări restrictive de acces poate fi o colţişor online plăcut, în timp ce un cont care a atins limita de prieteni se soldează cu un News Feed aglomerat cu toate inutilităţile Internetului. În acest ultim şi nefericit caz, Facebook va face ceva mai uşoară viaţa utilizatorului prin nou anunţata măsură de eliminare a articolelor sau concursurilor false.

Facebook permite de ceva vreme marcarea conţinutului pornografic, ofensator, violent sau a spamului, noua opţiune pentru marcarea ştirilor false urmând să apară şi ea în cadrul meniului Report. Conform anunţului oficial, această opţiune îi va permite utilizatorului să marcheze articolele care ne avertizează că Pământul se va ciocni cu un asteroid peste câteva luni, că prim-ministrul Australiei a făcut o declaraţie dură împotriva musulmanilor şi alte prăpăstii de acest fel care figurează de ani de zile pe Snopes.com.

Vizate sunt legăturile Web partajate, status-urile, imaginile şi filmele, indiferent dacă sunt publicate de un cont sau de o pagină, iar Facebook afirmă că noua opţiune va fi utilă şi pentru marcarea scam-ului sau a concursurilor false, atât de bine-cunoscute pe plan local. Odată ce numărul sesizărilor va deveni suficient de mare, conţinutul în culpă va fi marcat cu un mesaj care va sublinia veridicitatea îndoielnică şi va fi penalizat pentru a nu-şi face apariţia prea des în cadrul News Feed. Compania afirmă că va analiza şi conţinutul care este şters, înlăturarea acestuia chiar de către autori fiind considerat un semn al calităţii îndoielnice.

Site-urile de satiră şi umor care îşi împachetează conţinutul sub forma unor pseudo-ştiri ar putea deveni unele dintre victimele inocente ale acestei măsuri, însă Facebook afirmă că utilizatorii nu au obiceiul să marcheze prea des acest tip special de articole. Sperăm că Facebook ştie ce face deoarece acum câteva luni a experimentat cu o măsură de marcare explicită a satirei, un semn că multă lume nu este prea sensibilă la subtilităţi. Compania nu a dezvăluit cum va lupta împotriva abuzurilor, în acest moment instrumentul părând destul de periculos deoarece articolele relevante dar care deranjează din punct de vedere ideologic, politic sau religios pot fi penalizate uşor prin campanii concertate. 

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News