Un site atotcunoscator

27.11.2007
Un site atotcunoscator

Ar fi de-a dreptul miraculos ca un site sa-ti adune toate informatiile digitale, atat de pe Internet cat si din PC, sa le ordoneze singur, logic, de parca ar gandi la fel ca tine. In ultimii sase ani, o companie de internet relativ noua, Radar Networks, a dezvoltat un site despre care se spune ca va fi primul exemplu sem­ni­ficativ de web semantic (web-ul cu inteligenta ase­manatoare intr-o anumita masura cu cea umana).

Primele detalii despre acest site numit Twine, practic o aplicatie web, au fost oferite jurnalistilor la sfarsitul lui octombrie la Web 2.0 Summit, acolo unde an de an se strang colosi precum Google si Microsoft, ori mici firme cu idei mari si discuta despre viitorul internetului.  

Proiectul Twine este finantat de Vulcan Capital si Leapfrog Ventures, niste companii de investitii din SUA. Nova Spivack, CEO al Radar Networks, spune ca ideea de functionare a Twine este urmatoarea: in timp ce Google se axeaza pe organizarea tuturor informatiilor de pe internet, Twine se ocupa de organizarea informatiilor personale. Dupa cum explica Spivack, in acest moment ne tinem datele digitale in diverse locatii de pe computerul nostru, pe internet in diverse site-uri si avem mai multe conturi de e-mail. Este o adevarata povara sa gestionam aceste informatii imprastiate. Twine se vrea un fel de sistem de management al informatiilor creat pentru oamenii obisnuiti.

Fiecare utilizator al Twine va avea o pagina web personala asemanatoare unui panou de control in care va putea adauga notite, poze si video, site-uri. Practic, Twine va cuprinde intreg „universul tau de informatii" fie pastrate pe computer ori pe internet. In „spatele" panoului de control se afla o tehnologie de tip semantic web, care organizeaza automat toate informatiile tale pe categorii/teme si in plus „invata" ca mai apoi sa-ti sugereze si alte informatii care te-ar putea interesa. 

Dezvoltatorii proiectului Twine isi doresc ca aceasta aplicatie sa gestioneze si informatiile de grup in scopuri de munca colaborativa ori de socializare online, de pilda. Nu, Twine nu este privit drept site de socializare (cum ar fi FaceBook sau MySpace), insa prin natura sa construc­tiva/functionala ar trebui sa dea utilizatorilor posibilitatea de a se „lipi" in retele de prieteni si sa faca schimb de informatii. Twine este deocamdata in stare beta, iar testarea se face pe baza de invitatii din partea Radar Networks.

Desi noi cei de de la go4it! ne-am inscris in proiect pentru a-l putea explora in detaliu, pana la ora redactarii am primit un mail (trimis automat) dezamagitor, cum ca numarul cererilor este atat de mare incat pana sa fim acceptati ca „beta utilizatori" mai avem de asteptat. Lansarea pentru publicul cel mare va avea loc abia in vara lui 2008.

Twine va fi gratuit – spun oficialii, alimentat din punct de vedere financiar din reclame, dar nu se exclude varianta unei optiuni platite pentru oamenii de afaceri. Apropo de reclama, s-ar putea sa ne trezim cu o forma de advertising nou, deoarece printre brevetele inregistrate de catre dezvoltatorul proiectului Twine se numara si unul pentru „semantic advertising".  

Tags: