Uniunea Europeană va investiga transparenţa şi onestitatea motoarelor de căutare online

21.04.2015
Uniunea Europeană va investiga transparenţa şi onestitatea motoarelor de căutare online

Autorităţile europene au acuzat oficial compania Google de abuzul poziţiei sale dominante pe piaţa serviciilor de căutare Web şi au anunţat demararea unei anchete care urmăreşte să stabilească o posibilă culpa similară şi pe piaţa sistemelor de operare pentru terminale mobile, însă rivalii săi nu trebuie să se respire uşuraţi deoarece şi serviciile de căutare Bing sau Yahoo vor deveni subiectul unor investigaţii.

Conform unor documente intrate în posesia Reuters, Comisia Europeană va demara o investigaţie amplă care va analiza transparenţa şi onestitatea modului în care companiile Google, Microsoft şi Yahoo sortează şi afişează rezultatele oferite de motoarele lor de căutare. Trebuie menţionat însă că, spre deosebire de cazul Google, această anchetă nu vizează o posibilă încălcare a legilor anti-trust, ci doar analiza modului în care aceste companii activează pe teritoriul Uniunii Europene.

Rezultatele acestei anchete vor fi folosite pentru definirea modului de implementare a pieţei digitale europene unice şi vor încercă să evidenţieze impactul pe care companiile americane puternice din domeniul tehnologiei informaţiei îl au asupra mediului concurenţial european.

Investigaţia oficială, care va demara cândva în cursul anului viitor, va analiza în special modul în care sunt afişate legăturile plătite sau alte rezultate cu caracter comercial în cadrul rezultatelor căutărilor efectuate de către utilizatorii serviciilor de căutare Google, Microsoft sau Yahoo.

Autorităţile europene vor analiza şi modul în care sunt colectate şi procesate datele cu caracter personal care sunt colectate cu această ocazie, modul în care sunt recompensaţi proprietarii drepturilor de autor pentru materialele preluate şi modul în care companiile descurajează migrarea clienţilor la serviciile publicitare rivale. Atunci când vine vorba de procesarea datelor personale, autorităţile UE vor analiza şi activităţile altor servicii cu caracter comercial precum Facebook sau Amazon.

Problema modului de selectare a rezultatelor comerciale care sunt afişate în cadrul listelor de rezultate a devenit oficială săptămâna trecuta, atunci când compania Google a fost acuzată oficial de manipularea rezultatelor pentru promovarea preferenţială a propriului serviciu de cumpărături.