YouTube anunţă ştergerea conturilor „spam”. Avertizează că anumite conturi vor scădea în numărul de abonaţi

Autor: Cătălin Niţu 14.12.2018
YouTube anunţă ştergerea conturilor „spam”. Avertizează că anumite conturi vor scădea în numărul de abonaţi

Problema „fanilor falşi” este prezentă în toate ramurile social media, existând multiple companii care în schimbul unei sume de bani îţi poate creşte considerabil pagina de Facebook, contul de Instagram sau canalul de YouTube. De curând Instagram a făcut puţină „curăţenie”, blocând multe astfel de servicii, iar acum YouTube aplică un val nou de verificări şi avertizează creatorii de conţinut că ar putea să vadă scăderi în numărul de abonaţi.

Conform unui articol publicat pe forumul oficial YouTube, în următoarele zile, canalele de YouTube ar putea înregistra scăderi seminificative. Conducerea platformei a depistat noi metode prin care poate să verifice autenticitatea abonaţilor, putând face diferenţa între conturile valide şi cele de „spam”. Astfel, conturile care aveau mulţi abonaţi falşi, fie că i-au cumpărat sau nu, se vor întoarce la nişte cifre mai adevărate de realitate.

De asemenea, echipa YouTube oferă şi câteva informaţii despre această situaţie. De exemplu, conturile celor afectaţi vor afişa mesaje în interfaţa de creaţie, unde utilizatorii vor fi anunţaţi dacă au fost depistate conturi false abonate, în timp ce este explicat ce se întâmplă în cazul în care numărul de abonaţi scade sub un anumit prag.

De exemplu, cei care vor scădea sub 1.000 de abonaţi în urma „curăţeniei”, nu vor mai putea face parte din programul YouTube Partners. YouTube încurajează aceşti utilizatori să nu se demoralizeze şi să aplice din nou pentru parteneriat odată ce canalul creşte înapoi peste această limită.

Procesul de detectare şi ştergere a conturilor „spam” este în mare parte automat, iar YouTube nu oferă foarte multe detalii despre acesta, întrucât nu doreşte ca cei care folosesc astfel de practici să găsească metode de a evita ştergerea conturilor false în viitor. Totuşi, compania spune că foloseşte diverse statistici, algoritmi de machine learning, cât şi un proces de validare manual.