YouTube interzice reclamele la alcool, jocuri de noroc și medicamente pe pagina principală

Autor: Cătălin Niţu 15.06.2021
YouTube interzice reclamele la alcool, jocuri de noroc și medicamente pe pagina principală

Reclamele pe YouTube au ajuns treptat să fie din ce în ce mai multe și mai intruzive, însă cele mai evidente sunt chiar cele care apar pe pagina principală a site-ului, deasupra conținutului. Se pare însă că anumite companii au abuzat de acest spațiu de reclamă, iar acum, compania adoptă noi reguli. Practic, YouTube interzice promovarea anumitor tipuri de produse, cât și anumite domenii, pentru a oferi o „experiență de utilizare mai bună” pentru utilizatori.

Bannerul principal de pe YouTube nu va mai afișa reclame din anumite domenii

Ceea ce pare să facă YouTube în această situație este ceea ce au făcut la un moment dat și televiziunile sau alte tipuri de media. Astfel, reclamele la alcool, jocuri de noroc, reclamele politice și reclame la medicamente cu prescripție medicală, nu vor mai putea fi afișate pe pagina principală a serviciului, pe banner-ul principal. De altfel, compania oricum includea o metodă prin care utilizatorii puteau să limiteze numărul de reclame la astfel de produse în timpul utilizării.

Această decizie nu vine în urma unei întâmplări anume, însă este consistentă cu direcția în care s-a mișcat compania în ultimii ani. Reclamele politice au devenit destul de controversate în social media în urma acuzațiilor că actori de stat ar putea influența alegerile din alte țări prin intermediul acestui tip de promovare. Apoi, pentru că YouTube poate fi accesat și de către copii sau persoane vulnerabile, probabil că reclamele la alcool, jocuri de noroc și medicamente puternice nu ar trebui afișate într-un loc atât de vizibil.

Asta nu înseamnă însă că YouTube nu va mai afișa astfel de reclame pe platforma sa. De fapt, toate aceste tipuri de reclame sunt permise în continuare pentru afișare înaintea clipurilor video de pe platformă, însă acolo probabil că un algoritm de targetare și subiectul clipurilor pe care le urmărești influențează alegerea reclamelor care sunt afișate, pentru a fi cât mai relevante.

sursa: The Verge