YouTube introduce Super Chats, o nouă unealtă de monetizare pentru creatorii de conţinut

Autor: Cătălin Niţu 13.01.2017
YouTube introduce Super Chats, o nouă unealtă de monetizare pentru creatorii de conţinut

Fan Funding a venit ca o veste bună pentru creatorii de conţinut de pe YouTube, însă nu a reuşit niciodată să atragă prea multe interacţiuni. Utilizatorii uitau de această funcţie şi rareori donau prin intermediul platformei, mulţi creatori de conţinut preferând să creeze campanii pe Patreon sau alte platforme similare. YouTube a decis astfel să închidă Fan Funding şi să pornească noua funcţie Super Chats, care ar trebui să îi bucure mai mult pe cei care activează pe livestream-uri.

Super Chats oferă spectatorilor posibilitatea de a plăti o sumă de bani către canalul preferat. În timp ce banii răsplătesc activitatea creatorului de conţinut, spectatorul primeşte un „super chat”, adică un mesaj care iese în evidenţă în lista de comentarii, care este marcat diferit şi rămâne deasupra tuturor celorlalte mesaje timp de cinci ore. Astfel, proprietarul canalului poate vedea mai uşor mesajele de încurajare, poate interacţiona mai uşor cu fanii dedicaţi şi poate să răspundă mai  repede la anumite întrebări.

Cei care aveau Fan Funding activat pe profil vor putea să îl păstreze până la sfârşitul lunii februarie, după care acesta va fi înlocuit cu Super Chats. Momentan doar câteva personalităţi de pe YouTube au primit această funcţie, iar începând cu data de 31 ianuarie, aceasta va fi activă pentru canalele celor din cele 20 de ţări cu suport şi pentru spectatori din 40 de ţări din toată lumea.