YouTube va avea secțiune Shopping

Autor: Aurelian Mihai 14.01.2021
YouTube va avea secțiune Shopping

YouTube va avea și o secțiune Shopping, permițând utilizatorilor să comande diverse produse promovate în clipuri video.

Google obține deja venituri de pe urma reclamelor servite prin intermediul YouTube, de pe urma abonamentelor YouTube Premium la care poți apela pentru a scăpa de reclame, cât și din taxarea abonamentelor oferite pe anumite canale YouTube. Următoarea etapă va fi adăugarea unei secțiuni Shopping, după modelul folosit deja în rețele precum Facebook și Instagram, dar adaptat la specificul platformei de conținut video.

Compania lucrează deja la partea de implementare, solicitând unora dintre creatorii YouTube să adauge videoclipurile lor ”anumite produse”. Urmăritorii acestora vor putea vedea apoi o listă cu produsele respective, accesibilă printr-un link inserat în videoclip. Deocamdată, experimentul este vizibil doar pentru utilizatorii YouTube din SUA.

YouTube Shopping

”Testăm o nouă modalitate prin care oamenii pot descoperi și achiziționa cu ușurință produsele prezentate în videoclipurile de pe YouTube. Creatorii înrolați în programul pilot pot adăuga anumite produse la videoclipurile lor. Utilizatorii pot vedea apoi o listă cu produse recomandate, activând simbolul Shopping apărut în colțul stânga jos al videoclipului. Pagina fiecărui produs poate fi explorată pentru a vedea mai multe informații, videoclipuri conexe și opțiuni de achiziție pentru acel produs.”

Încă din luna octombrie 2020, YouTube solicită creatorilor de conținut să eticheteze și să urmărească produsele prezentate în videoclipurile lor, care ar putea fi legate de instrumentele de analiză și cumpărături de la Google, obiectivul final este ca Google să vândă articole într-o secțiune dedicată YouTube Shopping, în loc să facă doar reclamă produselor vândute pe alte site-uri.