Microsoft vrea să ne umple jocurile de reclame

26.09.2007
Microsoft vrea să ne umple jocurile de reclame

Gigantul din Redmond a depăşit de mult graniţele software. În ultima vreme la modă sunt războaiele (inclusiv în tribunale) cu Google şi Yahoo! pentru piaţa reclamelor online. Însă nici asta nu este de ajuns, se pot căştiga bani buni şi din reclamele din jocuri.

În altă ordine de idei, Microsoft a făcut o demonstraţie despre cum pot fi implementate reclamele în jocuri. Times Square din New York a fost locul în care Microsoft a arătat cum reclame la diverse filme sau maşini pot fi implementate în jocuri într-un mod cât mai natural, fără a stresa prea mult gamer-ul. Alături de naturaleţe, Microsoft consideră că dinamicitatea va juca un rol important în reclamele din jocuri. Cele două aspecte sunt puţin contrare, deoarece dinamicitatea presupune deja atragererea în mod agresiv a atenţiei gamer-ului. Una este să te enervezi că mori într-un shooter din cauza propriei neatenţii şi alta va fi să spui: „a naibii reclamă, mi-a distras atenţia şi am murit”.

În prezent, valoarea pieţei de reclame în jocuri este estimată la 514 milioane dolari, având şanse să ajungă la 675 milioane dolari în următorii 5 ani. Nu este o creştere atât de mare comparativ cu reclamele online.

GTR