Tiberium – viitorul FPS din seria Command & Conquer

22.01.2008
Tiberium - viitorul FPS din seria Command & Conquer
Tiberium – FPS tactic bazat pe C&C

Anunţul oficial pentru Tiberium a fost făcut la sfârşitul lunii decembrie 2007. Electronic Arts a ţinut să specifice faptul că jocul va fi dezvoltat şi pentru consolele de ultimă generaţie Sony PS3 şi Microsoft Xbox 360. Conform producătorului executiv al studioului mai sus menţionat, Chris Plummer, jocul este de doi ani în producţie şi fanii se pot uita după el în magazine spre sfârşitul anului 2008. Printre altele au fost promise arme şi strategii de luptă inovatoare pentru un joc FPS.

Tiberium Tiberium - viitorul FPS din seria Command & Conquer
Tiberium - viitorul FPS din seria Command & Conquer Tiberium - viitorul FPS din seria Command & Conquer

Din punct de vedere al modului de joc, se cunoaşte deja că producătorii au optat pentru o formulă de luptă în echipă, jucătorul fiind pus în situaţia de a lupta cot la cot cu soldaţi cărora le poate da ordine. Este posibil ca această strategie să fi fost inspirată de succesul jocurilor lui Tom Clancy, Rainbow Six şi Ghost Recon Advanced Warfighter. Un alt joc comparabil din multe privinţe cu Tiberium ar putea fi Star Wars Republic Commando. Bazat tot pe o serie SF de succes, acest FPS lansat în 2005 avea la bază comanda unei forţe speciale formată din 4 clone ale armatei Republicii.

Tiberium - viitorul FPS din seria Command & Conquer Tiberium - viitorul FPS din seria Command & Conquer
Tiberium - viitorul FPS din seria Command & Conquer Tiberium - viitorul FPS din seria Command & Conquer

Rămâne de văzut cum şi dacă Tiberium se va menţine la aceleaşi standarde înalte cu care ne-a obişnuit seria Command & Conquer până acum. Primele capturi de ecran au apărut săptămâna aceasta şi le puteţi vizualiza în galeria asociată. În plus, cei de la Electronic Arts au fost destul de drăguţi să lanseze şi un trailer pe care îl puteţi viziona mai jos.

Tiberium – FPS în universul C&C

În luna septembrie a anului trecut a apărut un post disponibil pe site-ul Electronics Arts pentru studioul din Los Angeles. Aceştia căutau un inginer de sunet care să-şi aducă aportul la plaforma unei serii SF binecunoscute. În acelaşi anunţ era specificat faptul că jocul la care se va lucra este un FPS de ultimă generaţie. Anunţul nu specifica numele Command & Conquer, dar nu sunt prea multe serii care să se potrivească cu detaliile vagi exprimate de angajator. La acea vreme, site-ul GameSpot a clasificat zvonul ca fiind plauzibil, în ciuda neprimirii niciunui răspuns oficial din partea EA.

Tiberium - viitorul FPS din seria Command & Conquer

În aceeaşi săptămână, acelaşi site confirma faptul că se lucrează la un FPS bazat pe seria C&C. O sursă care a dorit să-şi păstreze anonimatul a afirmat că se lucrează la un joc multi-platformă asemănător cu C&C Renegade. În plus, dezvoltarea titlului este într-o fază destul de avansată. Lansarea în martie 2007 a jocului de strategie Command & Conquer 3 Tiberium Wars ne putea duce cu gândul la tendinţa producătorului de a valorifica cât mai mult proiectul.

Tiberium Tiberium
Tiberium Tiberium

C&C Renegade a fost lansat la începutul anului 2002 şi i-a transformat pe fanii seriei din comandanţi de armate în simpli sodaţi în războiul dintre GDI şi NOD. De fapt, nu chiar soldaţi şi nici chiar simpli. Dintre unităţile din joc a fost ales commando-ul forţelor GDI, capabil să elimine foarte uşor infanteria NOD sau o întreagă bază inamică. Personaj principal, căpitanul Nick „Havoc” Parker, era trecut prin mai bine de 10 misiuni în care puteau fi admirate dintr-o cu totul altă perspectivă unităţile şi clădirile universului C&C. Jocul a fost departe de perfecţiune, cu o serie de review-uri negative, dar fanii au iertat producătorul de atunci, Westwood, pentru lipsa de experienţă în domeniul FPS-urilor.