Acer V17 Nitro Black Edition (VN7-793G-706L): un sistem de gaming elegant [REVIEW]

06.02.2017

Deşi este echipat cu tot ceea este necesar pentru a fi un sistem de gaming complet, V17 Nitro are câteva avantaje faţă de alte modele de pe piaţă. În primul rând, acesta este mult mai uşor decât alte sisteme de gaming portabile, putând fi cărat cu uşurinţă într-o geantă sau un ghiozdan de dimensiuni mari (nu toate pot găzdui computere cu ecran de 17”). Astfel, cei care au nevoie de un singur sistem pe care să lucreze şi la serviciu, dar pe care să îl folosească şi acasă, pot opta pentru acest model, în cazul în care nu sunt deranjaţi de greutate de 3,5 kilograme (fără încărcător).

Având în vedere configuraţia hardware a acestui model, sunt puţine lucruri pe care nu poate să le facă. Jocurile video moderne nu vor întâmpina mari probleme pe detalii înalte, întrucât vorbim despre un computer cu procesor Core i7 din generaţia a şaptea şi un cip grafic NVIDIA GTX 1060. Editarea video şi foto sunt de asemenea ajutate de aceste două componente, cât şi de SSD-ul rapid pe care este instalat sistemul de operare.

Memoria RAM de 16 GB este deja standard pentru PC-urile performante din zilele noastre, însă din păcate upgrade-ul este foarte dificil în cazul lui V17 Nitro. Pentru upgrade, este necesară dezasamblarea completă a părţii de jos, care este prinsă în multe şuruburi şi prinsă cu cleme de suprafaţa metalică de deasupra. Ideal ar fi să alegeţi un model de top, cu maimum de memorie şi stocare oferită de Acer, pentru a evita operaţiuni riscante de upgrade.

În utilizare, sistemul de răcire de pe Acer V17 Nitro Black Edition pare că îşi face treaba cu brio, fiind un sistem mult mai silenţios şi mult mai rece decât „fraţii” săi din gama Predator. Chiar şi în full load, coolerele fac un zgomot acceptabil, nu foarte deranjant, dar nici tocmai silenţios, zgomot care poate fi cu uşurinţă acoperit de boxele stereo cu certificare Dolby Audio. Acestea din urmă scot un sunet foarte clar, chiar şi la volum înalt, însă lipsa unui difuzor dedicat pentru frecvenţele joase fac laptop-ul nepotrivit pentru ascultarea de muzică sau pentru jucat fără o pereche de căşti sau boxe dedicate.

Probabil că cea mai interesantă componentă a noului Aspire V17 Nitro Black Edition este Tobii Eye Tracker, un sistem infraroşu care poate detecta locul de pe ecran în care utilizatorul se uită. Astfel, software-ul integrat poate fi configurat pentru a uşura modul de lucru, putând selecta fereastra dorită din Task View printr-o simplă privire, putând muta mouse-ul imediat după o mişcare fix în punctul în care te uiţi pe ecran sau putând executa diverse acţiuni în jocuri video prin simple priviri.

Pentru a evita apăsări accidentale, software-ul Tobii necesită apăsarea tastei Space pentru confirmarea unei comenzi, în timp ce jocurile video au diverse funcţii configurabile direct în meniuri. Norocul face că o parte dintre jocurile pe care le foloseam în mod normal pentru testele de performanţă oferă suport pentru această tehnologie şi am putut testa diversele funcţii. În The Division personajul de pe ecran poate să fie mutat din loc în loc prin simpla privire asupra următorului punct de acoperire, tasta Space fiind necesară pentru mişcare. Acelaşi lucru poate fi realizat şi în Deus Ex: Mankind Divided. Elementele de pe ecran precum harta sau bara de viaţă pot fi ascunse cât timp utilizatorul nu se uită la ele, fiind activate imediat ce privirea este îndreptată în zona respectivă a display-ului.

Momentan această tehnologie este la început, iar multe dintre acţiunile pe care le poate oferi atât în Windows, cât şi în jocuri pot părea uşor inconfortabile. În timp, în cazul în care este adoptată la scară mai largă, utilizatorii se vor obişnui cu astfel de comenzi, iar dezvoltatorii software vor crea pe baza feedback-ului experienţe mai confortabile şi mai intuitive. Este interesant faptul că Acer a integrat aşa ceva pe un laptop şi aşteptăm reacţii similare din partea concurenţei, în cazul în care se doreşte promovarea Tobii Eye Tracker în această industrie.

La capitolul autonomie, V17 Nitro pare să stea destul de bine, având în vedere faptul că beneficiază de un display 4K şi hardware puternic. În utilizare normală, pe un profil balansat de consum al energiei poate fi folosit departe de priză între 3 şi 4 ore. Fiind vorba despre un computer care ar putea înlocui cu uşurinţă un desktop destul de puternic, această performanţă este de apreciat, dar nu poate asigura utilizarea pe timp îndelungat la o cafenea sau în timpul unei prezentări.

Design plăcut
Performanţă ridicată
Senzor Tobii EyeTracker integrat