Acer B246WL: design reuşit şi calitate peste medie a imaginii la un preţ accesibil [REVIEW]

10.08.2016
Experienţa în utilizare, Concluzie

Experienţa în utilizare

Superior modelelor de buget bazate pe ecrane cu tehnologie TN, Acer B246WL atrage prin coloritul plăcut şi unghiurile de vizibilitate generoase, abaterea de la poziţia ideală pentru vizionare aducând doar o reducere graduală a contrastului, însă fără a denatura prea mult culorile afişate. Ecranul bine calibrat nu impune corecţii majore asupra nivelului de contrast sau a canalelor de culoare, imaginea redată având o temperatură de culoare foarte apropiată de nivelul ideal 6500K.

Chiar dacă nu poate fi comparat unui ecran WQHD sau QHD, panoul IPS cu rezoluţie WUXGA (1920×1200 pixeli) este însă superior unuia Full HD prin spaţiul de lucru suplimentar disponibil pe verticală, permiţând navigarea ceva mai mare confortabilă a paginilor web fără a majora cerinţele de sistem în sesiunile de jocuri PC. Dezavantajul este că filmele Full HD native vor reda cu mici benzi negre orizontale, neputând umple în întregime suprafaţa ecranului.

Uşor de parcurs, sistemul de meniuri oferă setări pentru ajustarea canalelor RGB, contrast şi strălucire. Profesioniştii în editare imagine vor reclama însă absenţa setării pentru gamma, prestabilită la o valoare de 2.1-2.2. Merită menţionat şi suportul pentru contrast dinamic, identificat în meniuri cu denumirea ACM (Adaptive Contrast Management).

Performanţe şi calitatea imaginii

Beneficiind de un ecran cu tehnologie IPS, Acer B246WL oferă o experienţă convingătoare în ce priveşte calitatea imaginii, astfel că nu sunt necesare corecţii majore din meniul oricum sărac în setări avansate. Având specificată o luminozitate maximă de 300 cd/m2, monitorul poate fi utilizat fără probleme şi în încăperi cu lumină solară din belşug, dar pentru utilizare normală putem reduce luminozitatea la 30-50%, în funcţie de preferinţe. Nivelul de negrul este excelent pentru vizionarea în condiţii optime a colecţiei de filme, la fel şi cu unghiurile de vizibilitate, suficient de generoase pentru a nu afecta experienţa la vizionare atunci când nu privim ecranul direct din faţă.

Specific ecranelor cu tehnologie IPS, timpul de răspuns estimat la 6 ms nu pune probleme la vizionarea de filme şi majoritatea jocurilor, însă în combinaţie cu rata de refresh la 60 Hz efectul de blur devine sesizabil în scenele cu acţiune rapidă. Lipsa suportului pentru tehnologiile AMD FreeSync sau NVIDIA G-SYNC poate fi considerat un dezavantaj, însă acest aspect este mai puţin important pentru gamerii ocazionali şi oricum, este compensat de preţul mai mult decât rezonabil al monitorului.

Contrastând performanţele ecranului, cele două difuzoare încorporate sunt utile doar pentru redarea sunetelor de sistem, experienţa la vizionarea de filme sau jocuri fiind cel mai bine completată cu un sistem audio separat, sau conectând un set de căşti.

Chiar dacă nu include foarte multe setări pentru ajustarea imaginii, Acer B246WL rămâne o alegere excelentă pentru un monitor multimedia sau editare foto/video, ecranul cu tehnologie IPS oferind o bună calitate a imaginii de la bun început.

Solid construit, cu finisaje de bună calitate şi multiple opţiuni pentru ajustare, Acer B246WL poate fi adaptat cu uşurinţă la aproape orice înălţime de birou sau postură de utilizare, oferind inclusiv modul „portret” şi sistem de prindere VESA pentru fixarea de perete, sau în cadru special pentru configuraţii multi-monitor. Construcţia cu ramă laterală de numai 5 mm lăţime atrage prin eleganţă, în timp ce piciorul decupat pe mijloc ajută la buna organizare a cablurilor. De asemenea, sursa de alimentare integrată în corpul monitorului constituie un plus la partea de ergonomie, evitând prezenţa unui accesoriu suplimentar de ascuns în spatele mesei de birou.

Din păcate pe lista dotărilor nu şi-a făcut loc şi un Hub USB, atât de util pentru conectarea numeroaselor periferice din arsenalul oricărui utilizator de PC.

Preţ şi disponibilitate

Cu finisaje şi o calitate a imaginii peste medie, Acer B246WL poate fi achiziţionat din magazinele de profil din ţara noastră la preţul de aproximativ 1200 Lei.