Asus MK241H – Primul monitor de 24” de la Asus

28.02.2008
Asus MK241H – Primul monitor de 24” de la Asus
Asus MK241H – Calitatea imaginii

Calitatea imaginii

Asus MK241H - Gamut de culoareÎn lipsa unui colorimetru profesional, pentru calibrarea monitorului am folosit aplicaţia DisplayMate, deja consacrată în domeniu. Chiar de la pornirea monitorului am fost surprinşi de culorile deosebit de vii, la care ne aşteptam într-o oarecare măsură atunci când am văzut abţibildul imprimat cu „130% Extra Color”. Pentru un moment am crezut că avem de-a face cu un panou PVA, MVA sau IPS. O simplă înclinare a ecranului ne-a convins însă că matricea este TN, culorile schimbându-şi nuanţa. Timpul de răspuns de 2 ms specificat de producător putea să ne confirme de la început deducţia, acesta fiind specific momentan doar panourilor TN.

Producătorul specifică o rată de constrast dinamic de 3000:1, luminozitatea rămânând o enigmă la ora scrierii acestei prezentări. Din punct de vedere al impresiei vizuale, nuanţele de negru sunt destul de bune pentru acest tip de panou, iar luminozitatea poate varia pe o plajă foarte largă. Unghiurile de vizibilitate nu ies din limitele cunoscute, dar nici nu sunt o problemă. Asus oferă prin tehnologia SPLENDID patru moduri de vizualizare predefinite: Scenery, Theater, Game şi Night View.

Performanţe

Una din facilităţile foarte importante în cazul unei rezoluţii de 1920×1200 este posibilitatea de a scala o rezoluţie mai mică. Această scalare se poate dovedi imposibilă sau dificil de realizat folosind driverii plăcii de bază. Am fost foarte bucuroşi când am descoperit opţiunea Aspect Control în meniu. Aceasta permite afişarea imaginii pe tot ecranul indiferent de rezoluţie, plasarea ei într-un dreptunghi cu aspectul 4:3 sau afişarea 1:1 a imaginii la rezoluţia nativă în mijlocul ecranului.

Cei care vor aprecia cel mai mult facilitatea vor fi pasionaţii de jocuri. Se ştie că unele jocuri mai mult sau mai puţin vechi nu dispun de rezoluţii în format wide, cea de-a doua opţiune de scalare evitând deformarea imaginii afişate. Mai mult, pentru a rula decent jocuri la rezoluţia nativă a monitorului este necesar un sistem foarte puternic. Gamerii pot apela cea de-a treia opţiune pentru a evita supradimensionarea pixelilor nativi din imagine.