Motivul pentru care show-ul Netflix „Atenție, frige!” a devenit numărul 1 la vizionări în România și SUA

07.05.2020
Motivul pentru care show-ul Netflix „Atenție, frige!” a devenit numărul 1 la vizionări în România și SUA

Too Hot to Handle”, tradus pentru țara noastră drept „Atenție, frige!”, face parte din noile producții de tip reality show realizate de Netflix. Compania mizează pe acest gen de conținut pentru a face concurență televiziunilor tradiționale, ce pun un accent deosebit pe astfel de tipuri de programe, cât și pentru a capta atenția publicului în aceste vremuri în care consumul de conținut TV este mai mare decât de obicei din cauza pandemiei de COVID-19 care ne ține în case.

Având în vedere suprasaturarea pieței cu programe de tip reality show, cei de la Netflix au fost nevoiți să “născocească” o formulă cât de cât originală, cu care să cucerească publicul cât mai repede. Și au reușit, show-ul urcând în fruntea listei de popularitate atât la noi în țară, cât și peste ocean. Cum? Simplu: apelând la un subiect ce generează interes indiferent de contextul în care este menționat: sexul. Și, după cum știm, sexul vinde în continuare foarte bine. Totuși, abordarea din ”Atenție, frige!” aduce aminte și de psihologia inversă, concurenților ce se întrec pentru premiul de 100.000 de dolari fiindu-le interzisă tocmai această activitate – sexul –, alături de mai toate gesturile conexe, cum ar fi săruturile sau atingerile prea tandre.

Adăugați formulei și faptul toți concurenții, selectați din toate colțurile lumii (unde se vorbește limba engleza), sunt tineri și într-o forma fizică de invidiat. Mulți dintre ei practică diverse variații ale meseriei de model, iar îmbrăcămintea purtată este sumară. Aceasta pare să fie rețeta succesului acestui show.

Evident, obiectiv privind, ne este greu să încadrăm „Atenție, frige!” în categoria emisiunilor „quality”. Foarte multe dintre elementele sale sunt trase de păr, exagerate, ba chiar, putem băga mâna în foc, regizate (însuși conceptul asistentului virtual “Lana”, care discută cu concurenții și îi monitorizează pe parcursul întrecerii, frizează ridicolul).

Pe de altă parte, ca în multe alte situații, în viață nu preferăm întotdeauna produsele „quality”. În loc de mâncăruri alese, câteodată pur și simplu simplu avem chef de o porție sățioasă de fast food, poate nu la fel de hrănitoare și sănătoasă, însă, fără îndoială, foarte gustoasă. Iar „Too Hot to Handle” / „Atenție, frige!” este fix acest „fast food”, raportat la emisiunile TV, ce trebuie însă consumat cu atenție și cumpătare.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News