Spotify anunță HiFi, un upgrade de calitate pentru clienții Premium

Autor: Cătălin Niţu 23.02.2021
Spotify anunță HiFi, un upgrade de calitate pentru clienții Premium

Spotify a anunțat că va oferi încă un prag de abonament pentru utilizatorii săi, superior celui Premium. Acesta se numește Spotify HiFi și va oferi muzică la o calitate îmbunătățită, comparabilă cu cea de pe CD, în format „lossless”. Această opțiune va fi disponibilă exclusiv pentru cei care sunt deja abonați Premium în doar câteva dintre piețele pe care Spotify este disponibil, nu pe toate deodată. De asemenea, tot în cadrul evenimentului Steam On, Spotify a anunțat că se extinde în 85 de noi țări.

Spotify HiFi va fi un upgrade contra cost pentru abonații Premium

Momentan, Spotify oferă muzică la o calitate maximă de 320 kbps, într-un format proprietar, dar care mai mult ca sigur este un MP3 criptat, care să nu poată fi descărcat și folosit în alte aplicații. Aplicația permite acum redarea la calitate slabă, medie și înaltă, cu opțiunea „auto”, care adaptează calitatea la conexiunea pe care o folosești.

Abonamentul Spotify HiFi va permite concurență cu alte servicii de muzică care se laudă în special cu o calitate superioară a sunetului. Astfel, TIDAL, care atrăgea în special cu această capabilitate, ar putea avea concurență mai mare în anumite piețe unde va fi disponibil și noul serviciu de la Spotify. Vestea bună este însă că nu va fi nevoie de upgrade pentru echipamentul de redare. Dacă ai deja boxe compatibile cu Spotify Connect, acestea vor putea reda conținut la calitate înaltă. Din păcate însă, nu știm cât va costa acest abonament în plus față de cel standard.

Spotify se extinde în viitorul foarte apropiat în 85 de noi țări. Acestea sunt pe continente precum Asia, Europa, America De Sud, Africa, dar și din zona Caraibelor vor primi acces la serviciile companiei suedeze. Astfel, un miliard de posibili utilizatori din toată lumea vor putea asculta muzică prin intermediul Spotify. Spre diferență de alte servicii, pentru a folosi Spotify nu trebuie să ai un abonament Premium. Accesul la întregul portofoliu de muzică este gratuit, însă redarea este întreruptă din când în când de reclame între piese. Este o experiență similară cu cea de la radio, care atrage deja peste 300 de milioane de utilizatori activi în fiecare lună.

sursa: TechCrunch