Spotify integrează noi secțiuni în aplicația de mobil, în stilul rețelelor de socializare

11.03.2023
Spotify integrează noi secțiuni în aplicația de mobil, în stilul rețelelor de socializare

Aplicația de mobil Spotify primește noi secțiuni, inspirate mai degrabă de rețelele de socializare de tipul TikTok și Instagram. Deși majoritatea utilizatorilor folosesc Spotify doar pentru a asculta melodiile preferate sau pentru a descoperi muzică nouă prin intermediul recomandărilor, ambițiile companiei sunt mai degrabă în zona de socializare și livrarea de conținut pe baza unui algoritm, pe baza preferințelor.

Spotify împrumută fluxuri de conținut de pe rețelele de socializare

Noua interfață include în continuare vechile playlist-uri cu recomandări și alt tip de conținut pe care crede că l-ai putea îndrăgi, însă, în partea de sus apar și niște „canale” sau „fluxuri”, unde poți descoperi conținut nou asemeni unei rețele de socializaare.

De exemplu, secțiunea Podcasts & Shows poate afișa acum un flux de știri cu recomandări de podcast-uri, care pot porni automat pentru a-ți oferi o mostră a emisiunii. De asemenea, în categoria Music, ai putea primi conținut similar cu ceea ce vezi pe un feed de TikTok, cu noi melodii sau artiști care ți-ar putea stârni interesul.

via GIPHY

Din fericire, aceste pagini sunt disponibile doar dacă apeși intenționat pe ele, și nu vor înlocui complet vechea interfață. Spotify dorește ca artiștii și creatorii de pe platforma sa să beneficieze de mai multe secțiuni în care creațiile lor să poată fi descoperite mai ușor, iar aceste fluxuri par să fie o soluție simplă, interactivă și familiară utilizatorilor.

Aceasta pare să fie noua direcție a aplicației de mobil Spotify, însă serviciul în format web sau desktop nu are acces la astfel de capabilități. Cel mai probabil însă, schimbările vor trece neobservate în cazul multor utilizatori. Personal, când am deschis Spotify după cel mai recent update, nici măcar nu am observat că s-a schimbat ceva, toate playlist-urile și recomandările obișnuite fiind în exact aceleași locuri ca până acum.

Iar asta este un lucru bun, întrucât vechii utilizatori nu vor fi alienați de schimbări, în timp ce unii, mai curioși din fire, probabil că vor începe să interacționeze cu noile pagini. Spre diferență de Facebook, care face schimbări fără să anunțe și fără să se consulte cu comunitatea de utilizatori, măcar Spotify aduce schimbări opționale pentru utilizatori.

sursa: The Verge

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult