Un miliard dublat in 3 ani

Autor: Adrian Pop 30.10.2007
Un miliard dublat in 3 ani
Advertisingul neplatit

Advertisingul neplatit (incidental advertising)

Una este sa joci Formula One cu un bolid Ferrari decat cu unul no-name. Faptul ca in jocul cu pricina poti alege intre masini ca Ferrari sau BMW nu inseamna neaparat ca producatorii cu aceleasi nume au platit pentru a li se face reclama.

Uneori dezvoltatorii pun in jocurile video – de obicei cele de fotbal sau raliu – bannere cu marci/produse arhicunoscute dintr-un singur motiv: acela de a spori nivelul de realism; jucatorii se bucura sa le vada in joc, fiind obisnuiti cu ele din meciuri sau cursele F1 difuzate pe TV. In acest caz, creatorul jocului nu cere bani de advertising, ci mai degraba permisiuni de utilizare ale logo-urilor companiilor ce le detin.

Reguli TV in jocuri PC

Compania Double Fusion promite ca reclamele sa poata fi plasate in orice joc video dupa reguli caracteristice TV-ului. Practic, creatorii de jocuri prevad anumite spatii de reclama in jocuri inainte de finalizarea acestora. Locurile de afisare nu se mai pot schimba dupa ce jocul a fost lansat, ci doar continutul reclamelor (via internet).

Double Fusion rezolva problema cu noua lor aplicatie fusion.runtime ce functioneaza si cu jocurile mai vechi. Astfel, advertiserii pot face campanii de advertising cand si unde vor prin intermediul jocului, la fel cum procedeaza cu spoturile TV. Producatorii de jocuri Ubisoft Entertainment din Franta, Ncsoft (din Coreea) si Oberon Media (SUA) sunt primii utilizatori ai noii tehnologii.

*Jocurile in format flash se pot juca direct din browserul web.

Tags: