Raptor5: strictul necesar pentru majoritatea gamerilor [REVIEW]

01.02.2018
Performanţă şi Concluzii

Configuraţia acestui sistem îl recomandă strict pentru jocuri şi fix asta am făcut: l-am supus testelor noastre normale de gaming. Este destul de evident că procesorul nu este recomandat pentru activităţi care au nevoie de multe nuclee sau frecvenţe înalte, însă pentru gaming îşi face treaba destul de bine, fiind în limitele pe care le aşteptam în termeni de performanţă. Astfel, editarea video, sau streaming-ul pe Twitch sau YouTube în timpul jocului este din discuţie pentru sistemul de faţă, encodarea video afectând prea mult performanţa în jocuri.

SSD-ul nu a scos scoruri foarte bune în teste, însă pe parcursul testării s-a comportat exemplar şi probabil că asta este cel mai important. Chiar dacă nu va oferi viteze de transfer comparabile cu un model mai scump sau cu un SSD M.2 pe magistrală PCIe, vitezele de transfer sunt destul de rapide, iar accesarea aplicaţiilor este foarte rapidă, diferenţele fiind minore între acest model şi unul de două ori mai scump. Nici HDD-ul nu se lasă mai prejos, Seria BarraCuda de la Seagate fiind printre modelele mai performante în categoria sa de preţ.

Un modul RAM în plus care să funcţioneze în dual channel ar fi fost ideal, anumite jocuri având timpi de încărcare puţin cam lungi din cauza folosirii unuia singur, dar această problemă poate fi rezolvată cu un simplu upgrade.

Când ne uităm însă pe rezultate, sistemul Raptor5 se află fix unde ne aşteptam încă de la început, placa video fiind cea care dictează în general framerate-ul în jocuri. Am avut însă câteva bătăi de cap cu câteva titluri, probleme pe care le-am întâlnit şi pe alte sisteme echipate cu GTX 1060 cu 3 GB. Ashes of the Singularity refuză să pornească pe setările cele mai înalte, în timp ce Hitman nu permite ridicarea detaliilor peste nivelul mediu. De asemenea, Gears of War 4 necesită scăderea pe profilul pentru a putea încărca texturile. Astfel, faţă de testele pe care le facem de obicei, cu setări maxime şi antialiasing dezactivat, cele trei titluri au fost testate pe un nivel de detalii inferior: Extreme pentru Ashes, Medium pentru Hitman şi High pentru Gears of War. Toate testele au fost realizate în rezoluţie Full HD.

Gaming

Joc 1080p
Ashes of the Singularity (Extreme) 46,60 FPS
BioShock Infinite 109,07 FPS
Deus Ex: Mankind Divided 37,40 FPS
Dirt Rally 89,73 FPS
Dragon Age: Inqusition 82,40 FPS
FarCry Primal 64,00 FPS
Gears of War 4 (High) 87,30 FPS
Grand Theft Auto V 89,83 FPS
Hitman 65,65 FPS
Middle-Earth: Shadow of Mordor 89,01 FPS
Rainbow Six: Siege 134,00 FPS
Rise of the Tomb Raider 64,52  FPS
The Division 56,80 FPS
Thief 76,10 FPS
Total War: Warhammer 63,60 FPS

Benchmarks

Test Scor
3DMark Fire Strike 9.647 puncte
3DMark Fire Strike Ultra 2.783 puncte
3DMark Time Spy 3.814 puncte
3DMark Sky Diver 21.962 puncte
PCMark Creative 6.396 puncte
Cinebench R15 OpenGL: 100,86 FPS, CPU: 549 cb
WinRar 4.761 KB/s
HDTune SSD (Read) 343,6 MB/s
HDTune HDD (Read) 158,9 MB/s
CrystalDiskMark SSD Seq Q32TI Read: 443,1 MB/s Write: 387,1 MB/s
CrystalDiskMark SSD 4K Q32TI Read: 61,47 MB/s Write: 169,1 MB/s

Raptor5 de la PC Garage este un sistem foarte bine echilibrat pentru un scop foarte bine definit: rularea de jocuri video în rezoluţie Full HD pe detalii cât mai ridicate, într-un buget cât mai mic. Avantajul acestui sistem este că reuşeşte să vină şi cu nişte surprize precum o carcasă semi-transparentă cu LED-uri RGB şi ventilatoare integrate, un SSD pentru sistemul de operare, posibilitaea de upgrade şi un design deloc rău. Cei care sunt în căutarea unui sistem de gaming fără prea mari pretenţii cu bugete limitate pot apela la acest computer fără grijă, întrucât este greu de depăşit la preţul de aproximativ 4.000 lei.

Configuraţie bine balansată
LED-uri RGB programabile care pot fi şi oprite
Destul loc pentru upgrade