HyperX Cloud Alpha review: performanţă excelentă într-un pachet fără brizbrizuri

29.05.2018

Căştile de gaming din gama HyperX Cloud au ajuns în doar câţiva ani unele dintre cele mai populare şi apreciate modele de pe piaţă. Divizia de gaming de la Kingston a reuşit astfel de rezultate prin realizarea unor modele de căşti performante şi relativ accesibile, îmbogăţind gama Cloud cu multe modele pentru fiecare buzunar. Modelul Cloud Alpha stă undeva în centrul ofertei HyperX, fiind realizat la standardele superioare de construcţie şi performanţă, asemeni variantelor mai scumpe, însă fiind livrat doar cu cele necesare unei experienţe de utilizare de bază.

Construcţie, design, accesorii

Căştile HyperX din gama Cloud nu s-au schimbat foarte mult de-a lungul timpului în termeni de design. Chiar dacă au apărut între timp nişte modele mai „plasticoase”, precum Cloud Stinger sau altele mai „supărate” precum Cloud Revolver, gama standard a rămas în mare parte neschimbată. Avem de a face şi pe Cloud Alpha cu acelaşi design clasic, realizat din plastic mat, piele ecologică şi metal, cu mici schimbări pentru a putea diferenţia acest model de restul gamei.

Astfel, cea mai mare schimbare este prinderea suportului pentru cap de cupe, care în loc să fie o bucată solidă din metal, este acum o bucată găurită. Acest element de design nu afectează rezistenţa, ci mai degrabă oferă un aspect diferit. Bureţii cupelor sunt realizaţi din piele ecologică şi spumă cu memorie, aceleaşi materiale folosite şi în partea de sus, unde căştile se sprijină pe capul utilizatorului. Toate acestea asigură confortul în utilizare, Cloud Alpha fiind printre cele mai plăcute căşti de gaming de pe piaţă.

În cutie, HyperX oferă o husă din material textil, un microfon detaşabil, un cablu detaşabil cu mufă combo şi un cablu mai lung cu două mufe separate la capăt.  Spre diferenţă de variantele Cloud şi Cloud II, Alpha nu vine cu o interfaţă audio pe USB, sau cu mai multe cabluri pentru conectarea la diverse dispozitive. Astfel, nu poţi folosi Cloud Alpha la un smartphone fără microfonul extern, întrucât nu există un cablu cu telecomandă dedicată pentru smartphone. Cloud Alpha este însă o pereche de căşti „multiplatform” pe partea de gaming, fiind compatibilă cu PC-uri, gamepad-urile consolelor PS4 şi Xbox One, cât şi cu headset-uri de VR. Pe Nintendo Switch căştile necesită conectarea directă la consolă.

Nu degeaba au ajuns căştile HyperX în topurile de vânzări din toată lumea şi folosite de către gameri profesionişti în competiţii. Confortul este probabil motivul cel mai important pentru care mulţi aleg aceste modele, fiind o adevărată plăcere să ţii Cloud Alpha pe cap. Cupele sunt de dimensiuni destul de mari încât să acopere urechile complet, bureţii sunt moi şi oferă o izolare foarte bună pentru zgomotul ambiental, iar greutatea este potrivită pentru a nu deranja în sesiuni lungi de joc. Acestea nu sunt nici cele mai uşoare, dar nici cele mai grele căşti pe care le-am testat, fiind încadrate undeva la mijloc faţă de alte modele de pe piaţă.

Sunetul a fost probabil dintotdeauna elementul surprinzător la seria de căşti HyperX Cloud, acestea fiind realizate pentru gaming, însă putând fi recomandate cu uşurinţă şi pentru alte cazuri de utilizare. Spre diferenţă de alte căşti care vin cu tot felul de profiluri de sunet şi software complex, HyperX Cloud Alpha pur şi simplu funcţionează şi nu par să aibă nevoie de ajustări separate.

Sunetul este foarte bine redat, cu un volum adecvat, destul de ridicat la nivelul maxim, însă nu deranjant, cu sunet clar pe toate frecvenţele şi parcă un bas puţin mai pronunţat decât în cazul unei perechi de căşti cu sunet neutru. Astfel, vizionarea unui film sau ascultarea de muzică (chiar şi pe stradă) nu este tocmai o idee rea pentru utilizatorii acestor căşti.

Desigur, faptul că frecvenţele joase sunt mai tari decât ne-am fi aşteptat poate avea efecte negative în jocuri, însă nivelul nu este atât de ridicat încât să acopere alte frecvenţe. Nu vei putea înlocui o pereche de căşti Beats cu HyperX Cloud Alpha, de exemplu.

Adevărul este că în jocuri sunetul este impresionant, mai ales când iei în calcul faptul că vorbim despre o pereche de căşti de 100 de euro, nicidecum una „ultra premium”. Da, nu va oferi sunet Hi-Res Audio, iar Cloud Alpha nici nu vine cu virtualizare 7.1 sau alte astfel de artificii mai mult sau mai puţin utile pentru gameri, însă ce oferă este o experienţă de utilizare de calitate. Cupele beneficiază de două camere de rezonanţă, pentru a oferi un sunet clar la orice volum. Astfel, frecvenţele joase sunt bine separate de înalte şi medii pentru a nu se amesteca pe parcurs, fiind uşoară diferenţierea diverselor efecte sonore din jocuri, paşii inamicilor şi direcţia din care fiecare sunet vine. La capitolul spaţiere a sunetului Cloud Alpha sunt excelente, chiar dacă vorbim despre căşti 100% stereo. În jocuri competitive în care direcţia inamicilor este importantă, sunt puţine căşti în această gamă de preţ care reuşesc să ofere o experienţă comparabilă.

Dacă din punct de vedere al performanţei, avem de a face cu un produs excelent, există şi câteva lucruri mai puţin „fericite”, care ţin mai degrabă de deciziile luate în dezvoltare, pe care inginerii probabil nu le-au luat în calcul ca ar putea avea efecte negative. În primul rând, cablurile, care sunt foarte calitative, fiind acoperite cu material textil, au dimensiuni nepotrivite. În loc să ofere două cabluri complete, ambele cu telecomandă, HyperX a integrat în pachet un cablu mai scurt cu mufă combo şi unul de prelungire cu două mufe, care separă microfonul de difuzoare.

Astfel, pentru utilizarea la un PC, este necesară întotdeauna utilizarea ambelor cabluri. La console sau laptop, poate fi folosit doar cablul combo. Problema apare atunci când cablul este mult prea lung pentru utilizarea la un PC atunci când acestea sunt „înădite” şi mult prea scurt pentru momentele în care ai dori să foloseşti căştile alături de un smartphone doar prin mufa combo. Având PC-ul pe birou şi folosind mufele de pe front panel-ul carcasei, am avut întotdeauna în utilizare un cablu care atârna până pe podea, pentru că era mult prea lung. În cazul altor căşti m-am plâns de cabluri scurte, iată că există şi posibilitatea ca acestea să fie prea lungi.

De asemenea, telecomanda cu potenţiometru nu inspiră prea multă încredere în fiabilitate, întrucât de obicei acestea sunt primele elemente care se strică la o pereche de căşti. Probabil că este o idee bună să lăsaţi volumul de pe căşti la maximum şi să controlaţi volumul din joc, din Windows sau din meniul consolei.

În cele din urmă, nu pot să nu observ nevoia HyperX de a controla piaţa de accesorii pentru căştile Cloud. Cablul detaşabil nu este compatibil cu alte cabluri de pe piaţă, orificiul de conectare fiind realizat în aşa fel încât doar cablul original să poată fi conectat. De asemenea, micforonul detaşabil nu se potriveşte decât la modelele Cloud Alpha, deci cei care au mai multe perechi de căşti HyperX nu vor putea schimba microfonul de la una la alta, o decizie cel puţin ciudată, având în vedere că performanţa şi sistemul de conectare sunt similare de la model la model.

Şi că tot a venit vorba de microfon, acesta este printre cele mai bune microfoane integrate în căşti pe care le-am testat în ultima perioadă. Sunetul e clar, buretele inclus în pachet reuşeşte să elimine efectul de „pop” în vorbirea normală, iar zgomotul de fundal este la un nivel foarte scăzut. Desigur, pentru streaming „profesional” probabil că va fi nevoie de un microfon dedicat mai performant, însă pentru cei care vor doar să facă un stream casual de gaming, microfonul integrat în Cloud Alpha este de ajuns. Evident, pentru conversaţii online pe Discord, Teamspeak sau Skype, calitatea redată este foarte bună.

Cloud Alpha este o pereche de căşti pe cât de „plictisitoare” din punct de vedere al design-ului, prezent pe piaţă de câţiva ani buni, pe atât de uşor de recomandat pentru gameri. Singurele sale puncte negative sunt minore şi nu afectează confortul sau performanţa în utilizare, ceea ce nu poate decât să ne bucure, pentru că la preţul din prezent, sunt puţine alternative mai bune decât aceste căşti de la HyperX.

Construcţie din materiale de calitate
Performanţă foarte bună
Căşti confortabile pe perioade lungi de utilizare