Oculus Touch: control prin mişcare pentru realitate virtuală

Autor: Cătălin Niţu 12.06.2015
Oculus Touch: control prin mişcare pentru realitate virtuală

Oculus VR a prezentat alături de varianta finală a headset-ului Rift şi primul prototip pentru control în realitate virtuală. Deşi produsul final va veni la pachet cu gamepad-ul de Xbox One, Oculus speră ca cele două controllere Touch să devină în timp schema de control implicită pentru experienţele virtuale. Din păcate însă, cei interesaţi noile Oculus Touch vor trebui să mai aştepte, întrucât acestea nu se vor lansa odată cu headset-ul.

Oculus Touch este format din două controllere cu o formă cel puţin ciudată. Fiecare dintre acestea dispune de câte un mâner, un stick analogic, două butoane şi două trigger-e accesibile folosind degetele index şi mijlociu. De jur împrejurul controllerelor se găsesc două bucăţi de plastic rotunjite, pe care sunt amplasate LED-uri infraroşii „Constellation”, asemeni celor găsite pe Rift. Acestea ajută la poziţionarea spaţială şi funcţionează folosind acelaşi senzor care vine în pachetul headset-ului.

Noile controller-e promit să ofere o experienţă imersivă în realitate virtuală, incluzând chiar şi răspuns haptic, care ar putea simula atingerea anumitor obiecte din jocuri. Oculus Touch vor fi însă vândute separat, la un preţ care încă nu a fost dezvăluit. Se pare că în prima parte a lui 2016, odată cu lansarea Oculus Rift, dezvoltatorii de software vor primi acces la Touch, urmând ca după o perioadă să fie puse la vânzare pentru toată lumea. Pre-comenzile pentru acestea vor fi pornite simultan cu cele pentru headset.