Plantronics RIG 500E: căşti de gaming 2-in-1 [REVIEW]

Experienţa de utilizare şi concluzii

Căştile RIG 500E sunt modele dedicate gamerilor, în special celor care preferă titluri din gama „eSports”, fie că vorbim despre shootere competitive precum Counter-Strike: Global Offensive, sau titluri MOBA precum DOTA 2 sau League of Legends. În timp ce calitatea sunetului redat este foarte importantă pentru aceste jocuri, fiecare acţiune fiind uşor de recunoscut după efectele sonore, redarea vocilor coechipierilor este crucială, cât şi calitatea sunetului transmis prin microfon. Nu în ultimul rând, confortul este unul dintre cele mai importante aspecte ale unor căşti pentru gaming, întrucât vor fi folosite în sesiuni lungi de câteva ore.

Din fericire, acest model reuşeşte să bifeze fiecare căsuţă în parte. Personal, prefer în general căşti cu incinte închise, deci cupele cu izolare au fost primele pe care le-am folosit alături de RIG 500E. Astfel, pot să folosesc căştile în jocuri fără să deranjez pe altcineva care ar putea fi în jurul meu, dar în acelaşi timp pot să mă concentrez 100% la joc, fără să aud sunete din jur. Aceste cupe sunt ideale pentru a fi folosite în cadrul competiţiilor de jocuri, unde zgomotul din jur ar putea fi deranjant.

Am fost plăcut impresionat de calitatea sunetului redat în cam toate situaţiile, cu menţiunea că nu recomand utilizarea lor la volum maxim. Difuzoarele de 40mm fac o treabă bună în redarea unui sunet clar până pe la 80-90%, după care frecvenţele înalte, dar şi cele joase ar putea fi deranjante pentru timpane. Această caracteristică ar putea să difere în funcţie de utilizator, deci probabil că alţii nu vor fi deranjaţi acest lucru. Sunetul nu este distorsionat, ci pur şi simplu volumul este prea ridicat.

Căştile cu incinte deschise sunt recomandate însă pentru cei care le vor folosi acasă, fără a avea alte persoane în jur. Acestea sunt ceva mai confortabile, iar bureţii textili asigură că aerul circulă, deci nu există riscul de a transpira. De asemenea, faptul că materialul este mai moale, asigură utilizarea pe perioade lungi, fără a fi nevoie de ajustare în plus a poziţiei căştilor. La capitolul redare de sunet, cele două perechi de cupe sunt identice.

În jocuri competitive, panoramarea corectă a sunetului poate face diferenţa între victorie sau înfrângere. Din acest motiv nu sugerăm utilizarea procesării Dolby „7.1” alături de aceste căşti. Aceasta are o valoare incontestabilă în redarea audio şi pentru filme, însă în jocuri aceasta poate interpreta greşit anumite sunete, întrucât fiecare joc în parte este diferit. Pot fi anumite jocuri în care aceasta funcţionează foarte bine şi altele în care nici măcar un jucător cu experienţă nu ar putea să identifice cu exactitate sursa sunetelor.

Probabil că gamerii mai „hardcore”, care în general nu au încredere în plăcile de sunet integrate în cutia căştilor, vor folosi RIG 500E folosind cablul jack, fără software-ul RIG. Astfel experienţa de utilizare este „pură”, fără procesare în plus. Pentru utilizatorii obişnuiţi însă, placa audio integrată în cablul USB oferă o experienţă foarte bună.

În cele din urmă, ar trebui amintit şi microfonul de pe RIG 500E. Acesta este uşor de mutat de pe o pereche de cupe pe cealaltă, conectarea sa fiind realizată folosind un jack de 3,5mm şi un picioruş din plastic care asigură stabilitate mai bună. Microfonul este realizat dintr-un plastic maleabil, pentru a putea ajusta rapid distanţa acestuia de gură, în timp ce sistemul de prindere este mobil, acesta putând fi ridicat sau coborât. Având în vedere că RIG 500E nu vin cu control pe fir, microfonul este trecut automat pe modul „mute” atunci când este ridicat în poziţie verticală, această funcţie oferind un „click” mecanic atunci când este activată. Calitatea sunetului înregistrat de microfon este bună, fiind comparabilă cu cea a altor căşti pentru gaming de pe piaţă.

În ciuda faptului că la o primă vedere pachetul RIG 500E ar putea părea scump, trebuie luat în considerare faptul că pentru acest preţ primeşti practic două perechi de căşti, care pot fi folosite în orice situaţie. Există posibilitatea de conectare atât la PC, cât şi la smartphone, dar şi la console de gaming, jack-ul putând fi conectat la un controller, sau USB-ul direct la consolă.

Design-ul modular este foarte interesant şi chiar uşor de folosit, în timp ce cablurile de conectare oferă utilizatorilor opţiuni în plus referitor la modul de utilizare. Avantajul real este faptul că avem de a face cu căşti care redau un sunet de calitate, sunt confortabile pe perioade lungi de utilizare şi, cel puţin la o privire mai atentă, par a fi rezistente în timp. Probabil că acestea au fost şi motivele pentru care organizaţia ESL şi-a dorit ca logo-ul său să apară pe cutia şi chiar pe bureţii acestor căşti.

Două perechi de cupe incluse în pachet
Opţiunea de conectare pe jack sau pe USB
Difuzoare şi microfon de calitate
Design modular foarte simplu de utilizat
Confortabile chiar şi în sesiuni lungi de utilizare

Nu oferă control pentru volum pe fir
Sunetul la volum maxim poate fi deranjant

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult