Dispozitivele XR în T2 2025: VR în recul, AR pe val de creștere

Dispozitivele XR în T2 2025: VR în recul, AR pe val de creștere

Piața dispozitivelor XR (Extended Reality) a traversat o perioadă interesantă în al doilea trimestru al anului 2025, în care realitatea virtuală (VR) și realitatea augmentată (AR) au urmat traiectorii diferite.

Dacă, în segmentul căștilor VR, dinamica s-a temperat în trimestrul doi al acestui an, cu o scădere a livrărilor la nivel global, ochelarii AR au cunoscut o creștere semnificativă, susținută de inovații tehnologice și o adopție tot mai largă, reiese din datele publicate de Counterpoint Research.

Evoluțiile recente arată nu doar o competiție între marii jucători, ci și o repoziționare a pieței, unde cererea pentru experiențe mai ușoare, mai mobile și mai imersive pare să câștige teren.

Căștile VR – Care sunt principalii concurenți?

Căștile VR nu au avut o evoluție bună în trimestrul doi al acestui an. Livrările globale de au scăzut cu 2% față de anul precedent și cu 15% față de trimestrul precedent.

Scăderea față de același interval din 2024 a fost mai mică, însă cea secvențială a reflectat sezonalitatea continuă de după sărbători, precum și un ritm mai lent mai lent al reaprovizionărilor, conform Counterpoint Research.

Meta, Sony și Apple au avut volume de livrări mai mici, Meta deținând în continuare partea leului din piață.

Quest 3S de la Meta a rămas modelul VR cel mai bine vândut în trimestrul 2 din 2025, condus de varianta de 128 GB. Cu toate acestea, livrările totale de VR ale Meta au scăzut cu 11% față de trimestrul precedent, ajungând la 0,71 milioane de unități, subliniind scăderea cererii după creșterea timpurie a adoptării seriei Quest 3.

PlayStation VR2 de la Sony s-a menținut constant pe locul al doilea, în timp ce livrările de Vision Pro de la Apple s-au contractat ușor.

Ochelarii inteligenți AR s-au descurcat bine

În același timp, livrările globale de ochelari inteligenți AR au crescut cu 74% în trimestrul 2 din 2025 față de anul anterior și cu 3% față de trimestrul precedent.

Impulsul creșterii a fost alimentat de cererea puternică pentru RayNeo Air 3s, Xreal One și de noile intrări de la jucători precum VITURE și Even Realities.

Extinderea programelor de subvenționare ale Chinei și amprenta mai largă a distribuției în Asia au continuat să ofere avantaje.

Un punct cheie pe piața globală de ochelari inteligenți AR pentru trimestrul 2 din 2025 a fost penetrarea tot mai mare a afișajelor MicroLED (cotă de ~17%) și a opticii cu ghid de undă (cotă de ~18%).

Aceasta reflectă o tranziție clară către arhitecturi optice mai ușoare și mai imersive. Dispozitive precum RayNeo Air 3s și Xreal One au impulsionat această schimbare, iar odată cu lansările viitoare în semestrul 2 din 2025, se așteaptă ca tendința să se accelereze în continuare.

global XR - VR & AR

Global XR (AR & VR Headsets) Market Share

Brand Q1 2024 Q2 2024 Q3 2024 Q4 2024 Q1 2025 Q2 2025
Meta 63% 71% 59% 79% 70% 71%
Sony 4% 3% 7% 8% 7% 6%
RayNeo 1% 2% 2% 1% 3% 5%
Apple 16% 3% 8% 1% 4% 4%
Pico 7% 8% 10% 3% 5% 4%
Others 9% 12% 15% 7% 12% 10%
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Răzvan Crăciun
Răzvan Crăciun
Cu o experiență de aproape 30 de ani în presă, în luna mai 2025 am ajuns din nou în domeniul care m-a pasionat de la început - IT. Cea mai lungă perioadă (mai mult de 15 ani) am petrecut-o la agenția de presă Mediafax, unde am trecut prin piața de capital și IT. Am publicat și în Ziarul ... citește mai mult