Mio Moov Spirit S555 – redefinirea navigaţiei prin GPS

13.10.2009
Mio Moov Spirit S555 – redefinirea navigaţiei prin GPS

Faptul că cele mai multe sisteme de navigaţie vândute în ţara
noastră poartă sigla Mio ar trebui să spună multe. O
reîmprospătare a seriei Moov era de aşteptat, iar la începutul
acestui an am avut posibilitatea să pun mâna pe
primele
modele Spirit S500
. Nu la mult timp
după ce au ajuns să fie disponibile în magazine, iată că Mio Moov
Spirit S555 a ajuns în redacţia noastră şi evident că nu m-am putut
abţine să-l scot la o plimbare cu maşina. Experienţa nu a fost una
extraordinară de la început, însă ne-am despărţit în relaţii
bune.

Mio Moov Spirit S555 - urmaşul unei serii de succes

Marea schimbare – interfaţa

Butoanele mari din meniul principal sunt tot acolo, însă sunt
colorate, iar pictogramele sunt schimbate. Deasemenea, meniul
principal se întinde pe două pagini. El este accesibil oricând prin
atingerea butonului cu liniuţă portocalie din stânga ecranului. Vom
vedea mai târziu dacă amplasarea sa a fost inspirată sau nu.
Deşi am testam multe
modele
Mio Moov mai
vechi
şi le-am folosit chiar în excursii în
afara ţării, am fost foarte dezorientat când a trebuit să folosesc
noul Spirit. A trecut ceva timp până am realizat că funcţiile vechi
erau tot acolo, dar ascunse sub o denumire puţin diferită.

Spre exemplu, meniul Setări a devenit Mio Personal, iar locaţiile
favorite s-au transformat în Locurile Mele.

Noua hartă TruMap

Privind harta, am avut prima dezamăgire personală. Cu ceea ce
Mio a numit TruMap, ei au transformat sistemul de navigaţie
dintr-un gadget într-un instrument simplu şi util precum o hartă
din hârtie. Nu este nimic rău în asta, dar personal aş fi vrut mai
mult decât o hartă cu zoom şi care ştie să mă îndrume într-o
direcţie. Probabil că au fost făcute studii şi s-a ajuns la
concluzia că prea puţini sunt interesaţi de afişarea vitezei, aşa
că această funcţie a fost eliminată.

Aşa cum ne-am obişnuit, carcasa este spartană

Poate că prea puţini ştiu că viteza indicată de cea mai mare
parte a vitezometrelor analogice nu este cea reală. De obicei,
diferenţele cresc direct proporţional cu viteza şi în cazul
vehiculului pe care-l conduc, cei 100 km/h din bord sunt de fapt 95
km/h în realitate. Viteza este monitorizată de sistemul de
navigaţie, utilizatorul fiind avertizat când a depăşit-o pe cea
maximă admisă pe respectivul sector de drum. Mi-ar fi plăcut ca Mio
să mă lase pe mine să afişez viteza de deplasare şi celorlalţi să
le spună în schimb cât e ceasul sau cât mai au până la
destinaţie.

Punctele de interes din imediata vecinătate

Trebuie să recunosc faptul că harta seamănă cu cea din
hârtie şi este poate puţin mai familiară pentru cei care folosesc
pentru prima dată un sistem de navigaţie.
Simplificarea
este şi ea evidentă. Singurele informaţii afişate întotdeauna sunt
distanţa până la următoare schimbare de direcţie, schema
intersecţiei şi distanţa până la destinaţie. Schimbarea între modul
de zi şi cel de noapte se poate face automat, însă nu la o oră
fixă, ci în funcţie de lumina detectată de un senzor optic. Cu un
simplu click pe ecran se intră în modul de explorare a hărţii şi
tot cu un singur click se revine la locaţia curentă.

Mio Moov S555 - ecranul touchscreen are probleme

Căutarea integrată, dar cu hibe

Căutarea se poate face în toate cele cele trei meniuri Mergeţi,
Găsire şi Explorare. În ciuda funcţiei de auto-completare a numelor
şi a faptului că adresa este găsită doar prin scrierea separată a
oraşului străzii şi numărului, căutarea are unele probleme.
În oricare din cele trei meniuri, căutarea „paris” nu mă
trimitea la oraşul de pe malurile Senei, ci la toate străzile cu
acest nume din ţara noastră.
A durat ceva până am găsit
butonul cu care se schimbă ţara. Găseşti uşor puncte de interes şi
chiar telefoane de contact, însă nu înţeleg de ce nu pot să
vizualizez direct un traseu spre o capitală a Europei.

Performanţe

Nu avem de ce să ne plângem în legătură cu precizia localizării
şi calcularea traseelor. Ele nu mai sunt de mult o problemă pentru
sistemele de navigaţie. Din păcate ne-a dezamăgit puţin performanţa
lui Mio Spirit S555 în modul de explorare. Harta se încarcă
lent, zoom-ul necesită scurte momente de aşteptare, iar ecranul
touchscreen este primul de la Mio care are probleme de
precizie.
Am fost nevoit uneori să apăs de 2-3-4 ori
pentru a confirma o comandă. Luminozitatea maximă este bună pentru
zilele cu soare puternic.

Mufa de alimentare şi slotul microSD

Mi-a plăcut că locurile pe unde am trecut odată cu maşina sunt
indicate prin buline verzi pe stradă, însă atunci când un traseu
este parcurs frecvent, acele puncte se înmulţesc. Pentru
cei care călătoresc în afara graniţelor ţării, Mio a oferit funcţia
Carte de călătorie care pune la dispoziţia utilizatorului multe
informaţii utile despre marile oraşe europene.
De
asemenea, acesta este singurul meniu de unde pot fi căutate şi
localizate oraşe din afara ţării. În meniul Explorare, sistemul de
navigaţie creează un cerc în jurul locaţie şi vă oferă informaţii
despre toate punctele de interes din interiorul lui.

Mici probleme de design

Am vorbit la început despre butonul sensibil la atingere din
dreapta ecranului care ne duce direct în meniul principal. El este
foarte uşor de activat din greşeală atunci când aparatul este ţinut
în mână. Sistemul de fixare în parbriz este unul clasic, însă are o
mică problemă. Mufa miniUSB de alimentare nu este dreaptă şi
trebuie conectată doar după fixarea în suport. Deasemenea, nu poţi
să scoţi Moov S555 din suport fără să deconectezi alimentarea.
Folosirea unui alt cablu cu mufa dreaptă ar rezolva problema.

Butonul touch pentru accesarea meniului principal

Bluetooth, Google şi muzică

Mio Moov S555 poate fi folosit pe post de headset Bluetooth sau
intermediar între telefon şi un alt headset. Slotul pentru carduri
microSD nu a fost inclus pentru meniul Muzică, aşa cum am crezut.
Redarea melodiilor MP3 se face numai dacă au fost transferat în
memoria dispozitivului cu ajutorul aplicaţiei MioMore Desktop,
inclusă în pachet, o limitare ce nu cred că era necesară. În plus,
nu cred că s-a dorit folosirea difuzorului integrat, ci a unei
perechi de căşti Bluetooth. Ne-a atras atenţia butonul Google din
meniul principal. Prin intermediul lui se pot face căutări pe
Internet legate de locaţia în care se află utilizatorul. Această
funcţie necesită conectarea prin Bluetooth la un telefon cu acces
la Internet. Cele câteva încercări în acest sens au eşuat, însă la
mijloc a fost probabil o problemă de setări.

Sistemul de fixare pe parbriz este unul clasic

Concluzie

După ce am fost entuziasmaţi iniţial de noile facilităţi
ale lui Mio Spirit, experienţa cu el nu a fost strălucită. Se
descurcă bine atunci când trebuie să te ducă din punctul A în
punctul B, însă pentru asta nu trebuie să cumperi un aparat de
1.200 de lei.
Funcţiile adiţionale cu care Mio vrea să
redefinească navigarea prin GPS sunt utile, însă necesită un timp
pentru familiarizare. Modulul Bluetooth va fi apreciat de cei care
folosesc frecvent telefonul mobil în maşină. Baza de date cu
punctele de interes este destul de bine pusă la punct şi are
informaţii adiţionale, cum ar fi numere de telefon pentru
contact.

Din păcate, acest model de top de 4.7″ din seria Moov Spirit are
câteva probleme legate de partea hardware, cât şi de cea software.
Cei care vor să renunţe la vechiul Mio Moov în favoarea celui nou
s-ar putea să se confrunte cu multe momente frustrante, aşa cum a
făcut-o şi autorul articolului. Încercarea de redefinire a
navigaţiei prin GPS a fost doar parţial reuşită. Funcţiile noi vor
ajunge să fie apreciate în timp şi potenţialii clienţi ar trebui să
se înformeze bine de pe site-ul oficial dacă au neapărată nevoie
de serviciul TMC (indisponibil momentan în ţara noastră), căutarea
pe Internet, modulul Bluetooth sau cărţile de călătorie. Altfel,
Mio Moov Spirit S555 este unul din cele mai avansate
sisteme de navigaţie de pe piaţa din România
.

Mio Moov S555 - avansat, dar departe de a fi perfect

Plusuri şi minusuri:

+ multe funcţii avansate pentru navigaţie prin
GPS
+ harta cu interfaţă simplificată şi uşor de
citit
ecran touchscreen cu probleme
hardware puţin cam lent
căutarea adreselor din afara ţării nu este
intuitivă