Piața globală a dispozitivelor purtabile la încheietura mâinii, wearables, a înregistrat o creștere substanțială în primul trimestru al anului 2025, conform datelor recente publicate de IDC. Astfel, livrările totale au ajuns la 45,57 milioane de unități – o creștere de 10,5% față de anul precedent.
Cea mai importantă creștere a fost înregistrată pe piața chineză, unde volumul a fost de 17,62 milioane de unități, iar rată de creștere, impresionantă, de 37,6%.
Categoria dispozitivelor wearables, care cuprinde atât ceasuri inteligente, cât și brățări de fitness, a avut o creștere constantă în toate segmentele. Livrările globale de smartwatch au ajuns la 34,81 milioane de unități în primul trimestru al anului 2025, ceea ce reprezintă reflectând o creștere de 4,8% față de anul precedent. Piața din China a acestor dispozitive a atins 11,4 milioane de unități livrate, în creștere de 25,3%. Dispozitivele de fitness au avut o rată de creștere mai mare decât cea a smartwatch-urilor, respectiv 34%, iar livrările globale au însumat 10,76 milioane de unități.
În primul trimestru al anului 2025, Huawei a avut cele mai mari vânzări pe piața mondială, respectiv 10 milioane de unități, în creștere cu 42,4% față de anul trecut. Cota sa de piață a fost de 17%.
Pe a doua poziție s-a clasat Xiaomi, cu 8,7 milioane de unități vândute (+42,6%) și o cotă de piață de 42,6%. Apple s-a clasat pe locul al treilea, cu 7 milioane de dispozitive vândute (+37,2%) și o cotă de piață de 37,2%. Samsung a fost pe locul al patrulea (3,4 milioane unități vândute, -5,7%, cotă de piață 8,8%), iar poziția a cincea a fost ocupată de Yoshiaki (2,1 milioane unități, +29,5%, cotă de piață 4%).
De remarcat piața chineză a acestor dispozitive, unde Huawei și Xiaomi au realizat cea mai mare parte a vânzărilor. Huawei a vândut aici 5,4 milioane de unități, iar Xiaomi, 4,9 milioane. Aceștia din urmă au înregistrat o creștere semnificativă a livrărilor pe piața din China, unde compania și-a depășit primii cinci concurenți. Xiaomi a înregistrat aproape o dublare a vânzărilor în primul trimestru din acest an, de la 2,6 milioane de dispozitive vândute, la 4,9 milioane.
Sursa: XiaomiTime