Facebook integrează reclame Messenger. Momentan e doar un test

Autor: Cătălin Niţu 27.01.2017
Facebook integrează reclame Messenger. Momentan e doar un test

Facebook a investit multe resurse în dezvoltarea serviciului Messenger, în ciuda faptului că acesta nu aducea niciun venit. Se pare însă că în curând nu îl vom mai putea utiliza fără a fi expuşi la reclame, întrucât compania deja a început o sesiune de testare a implementării de mesaje publicitare în cadrul aplicaţiei de mobil. Momentan doar utilizatorii din două regiuni vor primi reclame în aplicaţia Messenger, urmând ca feedback-ul de la utilizatori să influenţeze lansarea la nivel global.

Australia şi Tailanda sunt cele două ţări care au fost alese pentru acest test, utilizatorii de mobil care folosesc aplicaţia Messenger putând vedea reclame pe ecranul principal. În timp ce funcţionalitatea „Your Day” şi mesajele private recente vor rămâne în prim plan, în partea de jos a meniului principal, sub categoria „Favorites”, vor apărea reclame similare cu cele de pe Facebook. Acestea sunt marcate cu eticheta „Sponsored” şi apar ca un carusel compus din articole cu fotografii, titlu, un scurt text şi un link către campania propriu-zisă sau produsul promovat.

Desigur, rezultatele testelor vor influenţa probabil modul în care reclamele sunt afişate în Messenger, poziţionarea lor în aplicaţie şi frecvenţa cu care vor fi livrate către utilizatori. Facebook a reuşit de-a lungul timpului să integreze reclamele într-un mod natural în experienţa de utilizare a serviciilor sale, fără să suprasatureze fluxurile de ştiri cu mesaje promoţionale.