Facebook învinge momentan ofensiva Adblock

Autor: Cătălin Niţu 12.08.2016
Facebook învinge momentan ofensiva Adblock

Facebook a dat startul zilele trecute unei lupte împotriva aplicaţiilor care blochează reclamele. După ce varianta web a reţelei de socializare a început să servească reclame chiar şi utilizatorilor plugin-urilor Adblock sau Adblock Plus, dezvoltatorii acestora au reuşit din nou să împiedice efortul Facebook la scurt timp. Se pare însă că gigantul în social media nu renunţă atât de uşor, modificând din nou codul din spatele serviciului său pentru a trece de verificările de tip adblock.

Facebook susţine că un nou update livrat către toţi utilizatorii variantei desktop din browser poate să treacă fără probleme de Adblock. Această decizie a fost luată întrucât noile update-uri ale acestor plugin-uri nu blocau doar reclame, ci şi articole publicate de prieteni şi pagini, împiedicând astfel utilizatorii să vadă conţinut relevant pe reţeaua de socializare. Acest lucru alăturat faptului că acest gen de aplicaţii afectează veniturile Facebook în mod direct, sugerează că această luptă nu va înceta prea curând.

Peste 80% dintre veniturile Facebook vin din varianta pentru mobile a reţelei de socializare. Întrucât foarte mulţi utilizatori încă folosesc serviciile sale prin intermediul unui browser desktop, se pare că una dintre strategiile de creştere a veniturilor este să ofere mai multă atenţie acestei versiuni. Primul pas pentru a asigura o creştere este afişarea reclamelor în ciuda blocării cu Adblock sau Adblock Plus. Cu siguranţă însă, că vor apărea şi noi astfel de iniţiative.

Cel puţin pentru moment, Facebook este în avantaj. Compania pare să răspundă destul de rapid la eforturile celor care încearcă să blocheze reclamele. Nu este clar însă cine va câştiga acest „război”, însă vom urmări cu interes evoluţia conflictului.