Facebook opreşte Partner Categories, o funcţie de targetare pentru reclame bazată pe date externe

29.03.2018
Facebook opreşte Partner Categories, o funcţie de targetare pentru reclame bazată pe date externe

În urma scandalului Cambridge Analytica, Facebook încearcă să îşi protejeze reţeaua şi de alte eventuale probleme din viitor care ar putea apărea. Astfel, compania închide funcţionalitatea Partner Categories, care permitea companiilor să folosească date externe pentru targetarea reclamelor. Practic, cei care vor să îşi facă reclamă pe reţeaua de socializare vor trebui să se bazeze exclusiv pe categoriile demografice disponibile deja în sistem.

Companii precum Experian şi Acxiom ofereau contra cost clienţilor date despre utilizatori, colectate separat şi stocate pe serverele lor. Noua politică Facebook va interzice folosirea de date proprii sau cumpărate din alte surse pentru reclamele de pe Facebook. Întrucât Facebook oferea prin sistemul Partner Categories acces la bazele de date Experian şi Acxiom, cele două companii primeau o parte din veniturile rezultate din vânzarea de reclame pe reţeaua de socializare.

Această formă de targetare nu este nouă şi nici obligatoriu abuzivă, atât timp cât datele „partenerilor” sunt obţinute în mod legal. Întrucât Facebook nu are acces la sursa acestor date şi nici nu le poate verifica, probabil că preferă să se îndepărteze cât mai mult de o posibilă situaţie similară celei în care se află în acest moment.

Desigur, nici colectarea de date din cazul Cambridge Analytica nu este tocmai ilegal, utilizatorii care au folosit testul de personalitate care a pornit acest scandal oferind acces de bunăvoie la profilele lor. Problema a aparut atunci când şi datele prietenilor din listele lor au fost colectate, fără acord. Facebook a anunţat că are un plan pentru următoarele şase luni pentru a face reţeaua de socializare un loc unde intimitatea utilizatorilor va fi mult îmbunătăţită, iar acesta este doar unul dintre paşii necesari.