Facebook va pedepsi site-urile cu platforme de content discovery care furnizează reclame sexy dubioase şi oferă puţin conţinut real

Autor: Adrian Popa 11.05.2017
Facebook va pedepsi site-urile cu platforme de content discovery care furnizează reclame sexy dubioase şi oferă puţin conţinut real

Facebook a început să scaneze, folosind inteligenţa artificială, link-urile publicate pe platforma sa pentru a vedea care duc spre site-uri care conţin reclame dubioase, şocante, sexy sau mincinoase şi oferă puţin conţinut real. În cazul în care un site găzduieşte astfel de reclame şi nu dispune de conţinut de calitate, acesta va apărea mult mai jos în fluxul de ştiri. Mai mult, aceste link-uri nu vor putea fi promovate, contracost (prin funcţia Boost), pe Facebook.

Sunt vizate în special platformele, de genul Content.ad (foto), care apar în partea de jos a paginilor articolelor şi oferă recomandări de conţinut printre care sunt inserate, de cele mai mult ori fără a fi marcate corespunzător, şi reclame. Potrivit Facebook, multe dintre reclamele care apar în aceste secţiuni sunt mincinoase, folosesc imagini şocante sau ale unor persoane şi vedete care nu şi-au dat acordul pentru ca imaginea lor să fie utilizată. Sunt cazuri, precum cel al TrueTrumpers.com, în care link-ul publicat pe Facebook duce spre un articol care are doar un titlu înşelător, fără conţinut, iar pagina este plină de reclame furnizate de Content.ad. Un alt exemplu este un articol fals despre moartea actriţei Uma Thurman care a apărut recent pe platformele de content discovery.

 

Conţinut furnizat de platforma Content.ad

 

Măsura ar putea afecta destul de mult şi site-urile de ştiri cunoscute. Potrivit unui studiu realizat de ChangeAdvertising.org, aceste platforme – care nu sunt toate de proastă calitate – sunt găzduite de 80% dintre cele mai mari 50 de site-uri de profil din SUA.

 

Iniţiativa face parte din campania declanşată de Facebook împotriva ştirilor false. Se crede că, în era social media, acestea au potenţialul de a cauza schimbări semnificative în societate. Multe voci susţin că victoria lui Donald Trump în alegerile prezidenţiale din SUA nu ar fi fost posibilă fără ştirile false publicate pe reţelele de socializare.