Influencerii de pe Instagram vor putea cere abonament lunar pentru conținut exclusiv

24.01.2022
Influencerii de pe Instagram vor putea cere abonament lunar pentru conținut exclusiv

După ce Twitter a început să experimenteze cu conținut pe bază de abonament, a venit rândul și creatorilor de pe Instagram să primească capabilități similare. Subsidiara Meta a anunțat că va începe o perioadă de test în care câțiva creatori de conținut de pe platforma sa vor putea taxa urmăritorii pentru abonamente lunare. Aceștia vor putea oferi conținut exclusiv pe baza abonamentului, care nu apare în feed-ul original.

Creatorii de conținut de pe Instagram vor avea o nouă sursă de venit

Momentan sunt incluși trei „influenceri” de pe Instagram, toți din SUA în acest test: jucătorul de baschet Sedona Prince, olimpicul Jordan Chiles și astrologul Aliza Kelly. Aceștia vor oferi urmăritorilor șansa de a plăti un abonament lunar, pentru a avea acces la conținut extra, exclusiv, pe care nu îl vor putea vedea în altă parte.

De exemplu, aceștia vor putea să ofere anumite story-uri exclusive pentru abonați, sau live-uri doar pentru cei care plătesc și vor putea să ofere doar anumite postări contra cost. De asemenea, cei care sunt abonați primesc în comentarii insigne lângă numele lor, care îi diferențiază de cei care nu plătesc.

Instagram le va oferi creatorilor de conținut șansa de a seta prețul acestor abonamente, care pot varia de la 0,99 dolari pe lună la 99,99 dolari. Din această sumă, cel puțin în prima fază, creatorii nu vor plăti comisioane către platformă. Reprezentanții companiei spun că această „ofertă” ar trebui să țină măcar până în 2023. Deci în primul an, Instagram nu va „atenta” la veniturile creatorilor de conținut.

Această capabilitate vine ca un răspuns la ceea ce o parte dintre creatori făceau deja pe Instagram. Existau influenceri care cereau taxe lunare prin metode alternative de plată pentru includerea anumitor urmăritori în lista de „Prieteni Apropiați”, putând seta anumite postări să fie vizibile doar pentru aceștia.

Funcția este similară cu Super Follow de pe Twitter, iar TikTok pare să testeze ceva similar.

sursa: The Verge