Nu are importanţă cine e autorul articolului pus pe Facebook, ci contează cine e persoana care îi dă Share

Autor: Adrian Popa 21.03.2017
Nu are importanţă cine e autorul articolului pus pe Facebook, ci contează cine e persoana care îi dă Share

O persoană care partajează un articol pe o reţea de socializare online este mai importantă decât autorul acesteia când vine vorba de credibilitatea pe care materialul respectiv o inspiră utilizatorilor, potrivit unui studiu realizat de Media Insight Project.

 

Pentru experiment a fost publicat un articol despre diabet pe Facebook. Pentru jumătate dintre utilizatori sursa menţionată a fost agenţia Associated Press, iar pentru cealaltă jumătate DailyNewsReview.com, o sursă fictivă.

Mai mult, 50% dintre cei chestionaţi au văzut că articolul a fost partajat de cineva despre care au declarat anterior că le inspiră încredere, precum Oprah Winfrey sau Dr. Oz. Restul de 50% au văzut ştirea pe wall-ul unei persoane faimoase despre care au declarat că nu le inspiră încredere.

 

Când articolul a fost partajat de o persoană de încredere, 55% dintre participanţii la sondaj au spus că acesta este corect şi bine argumentat. Când a fost partajat de sursa care nu inspira încredere, procentul celor care au spus acelaşi lucru a fost de doar 35%.

 

 

Totodată, participanţii au declarat că sunt mai dispuşi să partajeze un articol căruia i-a dat deja share pe Facebook o persoană în care au încredere.

 

Cercetarea a arătat că sursa articolului, Associated Press sau DailyNewsReview.com, a avut o influenţă foarte mică asupra percepţiei cititorilor asupra articolului.

 

Facebook ştie de multă vreme că cea mai puternică acţiune pe care o poate face cineva pe reţeaua sa de socializare este să dea „Share”, iar utilizatorii care fac acest lucru reprezintă „motorul” platformei. „Acesta este cel mai important semnal pentru Facebook în funcţie de care este livrat conţinutul pe reţeaua de socializare”, a declarat un reprezentant al companiei la o prezentare ţinută în România anul trecut.