TikTok atacă Twitch. Lansează aplicația Live Studio pentru streaming de pe PC

16.12.2021
TikTok atacă Twitch. Lansează aplicația Live Studio pentru streaming de pe PC

TikTok a devenit în ultimii ani nu doar rețeaua de socializare cu cea mai rapidă creștere, dar și una dintre cele mai populare din lume. Pe mobil, rețeaua depășește servicii mai vechi precum YouTube, iar în curând, ar putea ținti către Twitch la capitolul streaming live. ByteDance, compania chineză din spatele TikTok, testează un software de streaming care rulează pe PC-uri, prin care poți face transmisii live la calitate mai înaltă decât pe telefon.

Aplicația TikTok Live Studio permite streaming live pe rețeaua de socializare de pe un PC

Momentan, livestream-urile de pe TikTok sunt posibile doar de pe un dispozitiv smart cu iOS sau Android. Versiunea de desktop de TikTok este disponibilă doar pentru vizualizarea conținutului, nu și pentru crearea lui. Rețeaua de socializare chineză pare însă că are ambiții mai mari în domeniul streaming-ului live, lansând o versiune de test a aplicației TikTok Live Studio.

Aceasta este disponibilă doar pentru un număr limitat de utilizatori, care îi pot testa funcționalitatea pe un PC. Aceasta oferă toate setările necesare pentru a realiza transmisii live de toate felurile. Imaginile cu aplicația au fost publicate de Zach Bussey, un jurnalist specializat pe informații din domeniul de streaming, pe contul său de Twitter.

În setările aplicației ai posibilitatea de a seta dacă transmisia să fie în mod portret sau landscape, poți seta dacă afișeze o anumită aplicație, sau chiar un joc video pe ecran, sau un link de browser. Practic, ai la îndemână totul pentru a realiza un stream live similar cu ceea ce primești în OBS sau Streamlabs pentru transmisii pe Twitch sau YouTube Gaming.

Desigur, funcționalitatea este momentan limitată, însă TikTok Live Studio reprezintă o bază solidă pe care compania poate construi în viitor o aplicație de streaming avansată, cât și servicii de streaming mai bune pe rețeaua de socializare.

TikTok nu este singura companie care investește în acest domeniu. YouTube a început să „fure” din vedetele de pe Twitch, oferindu-le contracte mai avantajoase pentru a se muta pe platforma lor, în timp ce Facebook Gaming investește de asemenea în conținut de acest gen și dezvoltă noi funcții de monetizare pentru creatorii de conținut.

sursa: The Verge