WhatsApp poate găzdui magazine online cu coșuri de cumpărături pentru clienții „business”

Autor: Cătălin Niţu 08.12.2020
WhatsApp poate găzdui magazine online cu coșuri de cumpărături pentru clienții „business”

Magazinele online par să fie următoarea țintă pentru Facebook, după ce compania a integrat astfel de capabilități în rețelele sale de socializare în ultimele câteva luni. După Facebook și Instagram, WhatsApp a primit integrare cu magazine ale companiilor, iar acum, acestea pot folosi și coșuri de cumpărături pentru a putea achiziționa mai multe produse simultan.

Practic, companiile care au o prezență pe WhatsApp, pot să își creeze cataloage de produse, iar fiecare produs poate avea o pagină dedicată. Poți astfel din aplicație să comanzi un produs sau mai multe prin intermediul funcționalității de coș de cumpărături și poți trimite acel coș de cumpărături către chat-ul companiei pentru a achiziționa produsele. De asemenea, poți trimite un produs pentru a afla mai multe detalii despre el din partea reprezentanților companiei sau chatbots-ilor.

WhatsApp Business permite acum realizarea magazinele online în aplicație

Acest tip de cumpărături prin intermediul WhatsApp ar putea fi util în special pentru restaurante care oferă și livrări la domiciliu, cât și pentru magazine de haine sau alte astfel de afaceri, în general mai mici, pentru care o infrastructură online tradițională ar putea fi prea scumpă, sau greu de gestionat. Desigur, și companiile mari pot folosi această funcționalitate pentru a-și extinde portofoliul de modalități de interacțiune cu publicul sau pentru a deschide noi metode de achiziție.

Desigur, doar conturile care au conturi WhatsApp Business pot să publice cataloage pentru clienții lor și pot realiza vânzări prin intermediul aplicației de chat. Aceasta este doar una dintre noile funcționalități WhatsApp Business. Totuși, aceste funcționalități sunt mult mai populare în anumite zone ale planetei. De exemplu, în India, unde aplicații precum WhatsApp consumă mai puține date și permite accesarea unui catalog de produse mai rapid decât într-un browser tradițional.

De altfel, așa s-a ridicat și aplicația WeChat din China, care a evoluat în timp de la o simplă aplicație de chat într-o platformă de sine stătătoare, cu magazine online integrate și un sistem de plăți propriu.

sursa: Android Central