Aplicaţia săptămânii: HenriAppPort

25.07.2015
Aplicaţia săptămânii: HenriAppPort

Platformă software: iOS

Există acum aplicaţii pentru orice, însă nu toate sunt foarte utile în utilizarea de zi cu zi. La categoria aplicaţii pentru călătorii, majoritatea se axează pe destinaţii, oferind detalii despre locuri de vizitat, cât şi acces la diverse servicii, însă puţine sunt realizate pentru a te ajuta la plecare sau sosire pe aeroport. Aeroportul Henri Coandă din Otopeni încearcă să rezolve această problemă cu aplicaţia oficială HenriAppPort, care nu numai că oferă informaţii despre tot ceea ce se găseşte în incintă, ci ajută călătorii să beneficieze de cele mai bune oferte şi să navigheze mai uşor fiecare zonă în parte.

Pentru a folosi HenriAppPort este nevoie de un cont. Utilizatorii pot să se înscrie fie cu o adresă de e-mail, fie cu un cont de Facebook, soluţia din urmă fiind cea mai simplă. Deşi limba implicită a aplicaţiei este engleza, meniul de setări poate oferi acces la modificarea acesteia în română. Ecranul principal este panoul de zboruri, unde implicit sunt afişate toate zborurile care urmează să plece de pe Henri Coandă. Fiecare zbor în parte are afişat lângă ora de plecare şi o pictogramă care descrie starea acestuia. Ceasul verde semnifică faptul că zborul este programat, bagajul informează utilizatorii că check-in-ul este deschis, călătorul care trage bagajul după el semnifică faptul că poarta este deschisă, air difuzorul atenţionează despre ultimul apel pentru îmbarcare. De asemenea, în cazul în care zborul a fost anulat, acesta este marcat cu roşu. Atingerea oricărui zbor oferă informaţii adiţionale despre acesta, precum numărul ghişeului de check-in şi numărul porţii (cu afişare pe hartă), cât şi starea vremii la destinaţie.



Un buton din colţul de sus oferă acces la lista de avioane care urmează să aterizeze, cu pictograme asemănătoare pentru a descrie starea (aterizat, programat, anulat). Aplicaţia poate să urmărească mai multe zboruri pe care utilizatorul le marchează, fiind oferite notificări pentru fiecare zbor în parte de fiecare dată când starea acestuia se schimbă. Din panoul de zboruri ai acces la căutare pentru un anumit zbor fie după destinaţie, fie după numărul zborului, cât şi la posibilitatea de a crea o rută de navigare pentru aplicaţia Maps a smartphone-ului pentru a ajunge cât mai repede la aeroport.

Foarte utilă este harta internă a aeroportului, care poate fi accesată independent, din meniul rapid. Aceasta are fiecare magazin sau punct de interes marcat şi include chiar şi o componentă de navigaţie fără GPS. Poţi seta un punct de plecare şi o destinaţie în cadrul aeroportului, iar aplicaţia desenează o rută pe care să o urmezi pentru a ajunge cât mai repede dintr-o zonă în alta. Această hartă este integrată în toate meniurile aplicaţiei, şi poate fi explorată în funcţie de zona în care te afli.



Meniurile „Restaurante şi cafenele” şi „Magazine” listează toate punctele de acest gen din aeroport şi le sortează după zona în care se află (Plecări, Plecări zonă porţi şi Sosiri). Fiecare magazin sau restaurant în parte beneficiază de o descriere şi este afişat inclusiv programul de lucru, pentru a şti dinainte dacă este sau nu deschis înaintea zborului în care urmează să te îmbarchezi. Prin intermediul aplicaţiei funcţionează şi un sistem de loialitate bazat pe puncte, pe care le câştigi prin diverse acţiuni din cadrul aplicaţiei.  Marchezi un un zbor pentru notificări, primeşti câteva puncte. Dai share pe Facebook din aplicaţie cu informaţii despre zborul tău, mai primeşti câteva, iar pentru fiecare prieten invitat să folosească aplicaţia primeşti 10 puncte. Pentru fiecare 10 lei cheltuiţi în aeroport, ţi se acordează 10 puncte şi tot aşa. Punctele se acumulează pe contul utilizatorului, care poate aduce de la sine reduceri în cadrul magazinelor partenere. Implicit, contul este de nivel Silver şi aduce 10% reducere la cumpărăturile din cadrul aeroportului. După acumularea a 500 de puncte devii membru Gold, care beneficiază de 15% reducere, iar la 1000 de puncte devii membru Platinum cu 20% reducere. Punctele din cumpărături se acumulează scanând codul QR de pe chitanţă, iar reducerea este aplicată prezentând codul de bare de pe ecranul aplicaţiei la casă.

În cele din urmă, există meniul „Servicii Aerport”, care îndrumă călătorii spre diverse locuri unde pot schimba valută, unde pot beneficia de servicii de frizerie, spre bănci, transport în comun, parcare sau taxi, farmacie, poştă sau chiar spre ghişeele pentru bagaje pierdute. Fiecare serviciu poate fi localizat pe harta aeroportului, iar unele dintre informaţiile despre servicii includ numere de telefon şi indicaţii de utilizare. De exemplu, la categoria taxi este afişat tariful maxim legal, cât şi estimări în lei şi euro pentru curse către anumite puncte cheie din Bucureşti sau România.



Sunt puţine lucruri negative de spus despre HenriAppPort. Aplicaţia este simplu de utililizat şi se adresează atât turiştilor români, cât şi celor străini. Panoul de zboruri este foarte bine structurat, harta internă a aeroportului îi poate ajuta pe cei care sunt la prima călătorie pe acest aeroport să se orienteze mai uşor, iar programul de loialitate poate aduce reduceri considerabile celor care călătoresc des. HenriAppPort nu ar trebui să lipsească de pe smartphone-ul turiştilor care pleacă de pe aeroportul Henri Coandă din Otopeni, sau care vin din alte ţări în România pentru prima dată.

HenriAppPort este disponibil gratuit în AppStore-ul iOS şi pe Google Play Store.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult