Aplicaţia Uber se îmbracă în haine noi

Autor: Cătălin Niţu 04.02.2016

Serviciul de ride-sharing Uber a primit un rebranding neaşteptat. Fără niciun avertisment, aplicaţia pentru mobile şi-a schimbat pictograma, aceasta fiind complet diferită faţă de cea de până acum. Iconicul „U” s-a schimbat în ceva greu de asociat unei aplicaţii pentru transport, însă explicaţia companiei sugerează că această schimbare va avea mai mult sens în viitor, odată ce va lansa alte aplicaţii şi servicii.

În locul literei U care reprezenta identitatea Uber într-un font specific, avem acum un pătrat albastru închis, înconjurat de un cerc. Fundalul este umplut cu linii de culoare bleu. Pătratul din centru reprezintă un „bit”, care va fi în centrul tuturor produselor companiei. Astfel, Uber doreşte să fie recunoscută în principal ca o companie unde tehnologia este pe primul loc, nu obligaotriu transportul de persoane. Acest lucru este destul de evident, având în vedere că Uber dezvoltă software şi nu deţine o flotă de maşini proprie, toţi şoferii Uber activând cu automobilul propriu.

Aplicaţia pentru şoferi, numiţi „parteneri” de către Uber, a adoptat acum spectrul de culori roşii, cu un vişiniu pe fundal şi linii roşii. În centru a fost plastat un hexagon alb, iar în centru un „bit”. Se pare că în aplicaţie, Uber îşi va schimba coloritul şi modelul de fundal (numit acum „atom”) în funcţie de locul în care aceasta este folosită. Compania a folosit câteva exemple pentru a demonstra această funcţie. În China, culoarea predominantă este roşul, iar culorile principale din aplicaţie vor fi bleu, albastru şi galben. Irlanda va folosi un verde deschis, cu două nuanţe de verde închis, şi roşu pentru a diferenţia oraşele, în timp ce în Mexic Uber va fi reprezentat de culoarea mov, cu nuanţe de verde şi turcoaz pentru interfaţă în funcţie de oraş.

Şi logo-ul în format text a suferit câteva modificări, însă nu majore. Literele au fost puţin îngroşate şi apropiate mai mult, iar font-ul s-a schimbat puţin, renunţând la prelungirile literelor U şi R. În România, Uber este disponibil exclusiv în Bucureşti, iar aplicaţia utilizează culoarea roşie atunci când este pornită. Logoul vechi de la încărcare a fost înlocuit cu noul logo rotund, însă restul aplicaţiei arată aproape identic cu versiunea veche. Schimbarea nu afectează în niciun fel modul de operare al Uber, fiind mai degrabă o actualizare a imaginii publice a companiei.