Apple şi IBM au semnat un parteneriat strategic pentru cucerirea pieţei mobile enterprise

Autor: Dorian Prodan 16.07.2014
Apple şi IBM au semnat un parteneriat strategic pentru cucerirea pieţei mobile enterprise

Odată cu scăderea interesului pentru BlackBerry, cumpărătorii din mediul business s-au orientat către alte platforme mobile, iar compania Apple a reuşit să profite cel mai bine acest segment de piaţă lăsat liber deşi nu a oferit mereu cele mai bune instrumente pentru management centralizat. Profitând de succesul de pe această piaţă, Apple a anunţat un parteneriat strategic cu IBM care va face ca platforma iOS să devină şi mai atractivă în mediul enterprise şi care promite consolidarea unei poziţii deja solide.

Deşi platforma Android se bucură de o cotă zdrobitoare pe piaţa smartphone şi a preluat conducerea şi pe piaţa tabletelor, gusturile cumpărătorilor obişnuiţi diferă radical de preferinţele mediului business. Cea mai vizibilă iniţiativă pentru stimularea adopţiei Android în mediul enterprise a fost probabil Samsung KNOX, dar până şi gigantul industriei mobile a fost descurajat într-un final de adopţia scăzută şi a anunţat că renunţă la dezvoltarea acestei platforme. Între timp, compania Apple se bucură de o cotă de piaţă confortabilă, iar proaspăt anunţatul parteneriat cu IBM îi va permite să devină şi mai atractivă.

Cotele platformelor mobile iOS, Android şi WIndows Phone în mediul enterprise

În urma acestui acord, IBM va lansa circa 100 de aplicaţii software din vasta sa ofertă de management, securitate, analiză, procesare şi administrare a datelor pe telefoanele şi tabletele Apple, aceste produse software noi urmând să fie însoţite şi de servicii cloud noi menite să le pună în valoare. Strategia cloud Apple nu a fost prea impresionantă până acum, compania dovedindu-se neinspirată şi lentă chiar şi atunci când vine vorba de servicii pentru utilizatorii obişnuiţi, însă parteneriatul cu IBM îi permite să intre în liga superioară cu ajutorul unuia dintre cei mai puternici ofertanţi de servicii din industrie.

Serviciile de suport AppleCare vor fi îmbunătăţite pentru a putea fi mai atractive pentru mediul enterprise, IBM urmând să acopere partea de asistenţă pentru clienţii din acest mediu şi să ofere servicii la sediul clienţilor. În plus, telefoanele şi tabletele Apple vor fi incluse în pachetele software şi hardware vândute de către IBM.

În urma acestei alianţe, Apple va beneficia de noi canale de vânzare, iar IBM va profita mai bine de migrarea către platformele mobile de calcul, ambele companii ieşind câştigătoare pe termen lung. Vestea este în schimb neplăcută pentru Google, Samsung şi alte companii care au investit în dezvoltarea şi promovarea platformei Android în mediul business, dar şi pentru Microsoft şi BlackBerry, doi jucători tradiţionali ai acestei pieţe specifice.

Tags: