Facebook a lansat Paper, un Flipboard pentru conţinutul celei mai mari reţele de socializare

Autor: Dorian Prodan 04.02.2014
Facebook a lansat Paper, un Flipboard pentru conţinutul celei mai mari reţele de socializare

Zvonit la jumătatea lunii ianuarie şi anunţat săptămâna trecut, aplicaţia Paper de la Facebook şi-a făcut ieri debutul în App Store. Un produs asemănător celebrului  Flipboard, noua aplicaţie de la Facebook oferă nu doar o paginare superioară a propriului News Feed, ci şi canale de ştiri cu teme variate care includ doar conţinut din surse selecţionate de companie.

Disponibilă doar pe telefoanele Apple, tabletele aceluiaşi producător sau orice alt sistem de operare fiind momentan ignorate, aplicaţia este în plus limitată şi la teritoriul Statelor Unite. Debutul Paper este important însă pentru că Facebook nu a găsit doar o cale interesantă de prezentare a conţinutului pe care vrea să-l promoveze, dar a reuşit să creeze totodată şi un produs software net superior  produselor sale pentru terminale mobile de până acum

La fel ca Flipboard, noua aplicaţie Paper foloseşte blocuri de text şi imagini cu paginare aerisită care pot fi răsfoite prin simple gesturi. Integrând News Feed-ul utilizatorului, acesta poate fi folosit ca o alternativă la aplicaţia oficială în cazul în care nu aveţi prea multe pretenţii, Paper incluzând şi tradiţionalele servicii de mesagerie, notificări şi partajare de conţinut.

Facebook Paper, un mediu familiar pentru utilizatorii Flipboard

Paper este însă totodată şi un client pentru ştiri. Aplicaţia oferă o galerie destul de consistentă de fluxuri de conţinut, acestea mergând de la ştiri generale, ştiinţă sau cultură până la sport, artă culinară sau imagini amuzante. Toate aceste canale folosesc surse de bună calitate selectate de către Facebook, acestea neputând fi însă particularizate în detaliu pentru eliminarea sau adăugarea unui anumit furnizor de conţinut. Aplicaţia nu cuprinde în acest moment reclame, însă promovarea acestor categorii de conţinut ne face să credem că acestea vor urma cândva…

Paper oferă opţiunile obişnuite Facebook dar şi trucuri noi de afişare

După cum am menţionat mai sus, aplicaţia Paper este limitată la teritoriul Statelor Unite, ceea ce înseamnă că utilizatorii de telefoane iPhone vor trebui să jongleze între versiunea locală de App Store şi cea de peste ocean. Pentru cei care nu au mai făcut această operaţiune, ţara se poate schimba setările iOS pe calea Settings > iTunes and App Store > Apple ID > View Apple ID. Înainte de a schimba de pe România pe Statele Unite, este obligatorie setarea modalităţii de plată pe „None”, în caz contrar fiindu-vă cerute o adresă şi o carte de credit emisă pe teritoriul american. Revenirea la magazinul românesc se face pe aceeaşi cale şi necesită reintroducerea datelor bancare.

În acest moment nu există nici o poziţie oficială referitoare la lansarea Facebook Paper pe alte platforme mobile.

Tags: