Google a brevetat un Incognito Mode care se va activa singur în funcţie de conţinutul paginii

Autor: Dorian Prodan 15.01.2015
Google a brevetat un Incognito Mode care se va activa singur în funcţie de conţinutul paginii

Implementat pentru prima oară în Safari acum zece ani, Incognito Mode a fost adoptat treptat de către toate browser-ele importante şi a devenit o opţiune populară care le oferă utilizatorilor un plus de intimitate şi protecţie. Conform unei cereri de brevet care a fost aprobată acum două zile, Google intenţionează să îmbunătăţească actualul mod de lucru şi a dezvoltat o tehnologie care va permite activarea automată a opţiunii Incognito Mode în funcţie de conţinutului paginilor.

Fără să fie o metodă completă de protecţie, Incognito Mode protejează intimitatea utilizatorilor deoarece împiedică salvarea fişierelor cookie şi a parolelor, nu lasă urme în jurnalul navigării şi, în unele cazuri, nu permite nici activarea unor extensii sau plug-in-uri. Partea bună este că aceste metode de protecţie sunt în general suficient de utile, partea proastă este că utilizatorul trebuie să-şi aducă aminte să activeze Incognito Mode ori de câte ori este nevoie, sau în caz contrar să purceadă la deloc plăcuta sarcină de ştergere manuală fişierelor cookie şi a altor urme digitale.

Conform brevetului depus de Google, browser-ul Chrome va elimina această problemă şi ne va simplifica într-o bună zi viaţa prin implementarea unui mod automat de activare a opţiunii Incognito Mode. Brevetul descrie o tehnologie care analizează adresa paginii vizitate, câmpurile pentru nume de utilizator şi parolă, formularele Web pentru datele cardului de credit şi alte elemente incluse în codul HTML şi decide dacă trebuie să activeze sau nu opţiunile de protecţie ale modului Incognito. Odată implementată, această metodă de lucru va elimina necesitatea activării manuale a Incognito Mode şi va oferi un plus de securitate utilizatorilor care încă nu au auzit sau sunt prea comozi ca să activeze această funcţie.

Cererea de brevet Google a fost depusă acum patru ani, un timp mai mult decât suficient pentru testarea tehnologiei, însă nu ştim când o vom vedea implementată în cadrul browser-ului Google Chrome.

Tags: