Google reacţionează dur la posibila achiziţionare Yahoo! de către Microsoft

Google reacţionează dur la posibila achiziţionare Yahoo! de către Microsoft

Astăzi au sosit şi primele reacţii din partea Google, referitoare la potenţiala achiziţie a Yahoo! de către Microsoft.

Vice-preşedintele Google, David Drummond, a afirmat că Microsoft încearcă să monopolizeze în mod inadecvat (ilegal) Internet-ul la fel cum a făcut cu sistemul de operare Windows în cazul calculatoarelor personale. Astfel, alegerea utilizatorului va deveni una limitată, iar Microsoft va înlătura şi competitorii ce oferă servicii de e-mail şi IM (mesagerie instantă), pe lângă concurenţa care produce sisteme de operare şi browsere Web.

Aşadar, Microsoft plus Yahoo! înseamnă mai mult decât o simplă tranzacţie, practic este vorba despre uciderea inovaţiei şi a diversităţii, două dintre elementele definitorii ale Internetului. Declaraţia completă o puteţi citi pe blog-ul oficial Google.

Pe de o parte, sunt de acord cu problemele subliniate în declaraţie. Companiile care produc soft (sisteme de operare şi aplicaţii pentru Internet) vor exista undeva într-un spaţiu restrâns pentru puţinii “curajoşi” care au înţeles că utilizarea unui PC poate fi eficientă şi fără Microsoft. Oricare începător este intoxicat din start cu oferta Microsoft.

Pe de altă parte, nevoile utilizatorului din ziua de azi sunt satisfăcute de ceea ce oferă Microsoft. Munca de birou înseamnă în mare un sistem de operare intuitiv şi care să ofere o compatibilitate hardware completă, un procesor de texte, un program de calcul tabelar, browser-ul Web, serviciile de e-mail şi IM plus câteva aplicaţii multimedia.

Luaţi în considerare lista de mai sus şi spuneţi: în câte dintre calculatoarele voastre domină Microsoft şi în câte nu? Ca şi în cazul telefoanelor sau echipamentelor electronice, brand-urile care domină piaţa au deja un prestigiu şi chiar dacă mai apar produse de calitate (de la producători mai puţin cunoscuţi), ele reuşesc să se impună foarte greu. În final, rămâne un război între giganţi unde fiecare îşi urmăreşte propriile interese.

Google Logo