Google va oferi pe Android o funcție anti-tracking similară cu cea de pe iOS 14.5

Autor: Cătălin Niţu 05.02.2021
Google va oferi pe Android o funcție anti-tracking similară cu cea de pe iOS 14.5

iOS 14.5 va fi versiunea software care va obliga toate aplicațiile de pe App Store să întrebe utilizatorii dacă vor sau nu să permită urmărirea online de către aplicații precum Facebook. Desigur, reprezentanții Facebook nu sunt tocmai fericiți, încercând în ultimele săptămâni să convingă utilizatorii că urmărirea online pentru colectarea de date poate fi ceva bun. Se pare însă că și Google se va alătura acestui conflict, însă de partea Apple, întrucât plănuiește să integreze funcționalitate similară în platforma Android.

Soluția Google ar putea supăra partenerii mai puțin decât cea propusă de Apple

Conform Bloomberg, și Google lucrează la o capabilitate similară, care va întreba utilizatorii dacă vor să permită urmărirea online de către aplicațiile din Google Play Store. În timp ce soluția Apple este destul de simplă, adică blochează urmărirea activității de pe site-uri sau din cadrul altor aplicații la care Facebook ar putea avea acces, Google ar putea să abordeze situația într-un mod diferit, care ar putea supăra mai puțin „partenerii”.

Se pare că Google poate folosi un cod similar cu cel folosit pentru Privacy Sandbox, software-ul care permite blocarea urmăririi prin Google Chrome a utilizatorilor individuali, dar care totuși permite reclame personalizate. Asta pentru că Google poate să permită personalizarea reclamelor pe grupuri de persoane, pe baza unor interese comune.

Desigur, este ușor de înțeles de ce Google ar aborda o astfel de strategie. Compania face cei mai mulți bani din reclame, iar acele reclame se bazează tot pe colectarea de date pentru a fi eficiente. Cumva, Google ar putea alege calea de mijloc, permițând utilizatorilor să poată naviga pe internet cu un grad mai înalt de intimitate, dar oferind și date ceva mai puțin specifice partenerilor, pentru a putea servi reclame relevante.

Apple, în schimb nu are un model de afaceri bazat pe reclame, așa că nu are niciun interes să permită chiar și o urmărire parțială a activității utilizatorilor săi. Aceștia vor putea însă să opteze pentru a oferi datele personale serviciilor online, dacă asta își doresc. Studiile de piață spun însă că doar 20% ar oferi aceste date de bunăvoie.

sursa: Bloomberg, via Engadget